گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس اولین روز کاری هفته را با افت 43 واحدی آغاز کرد و بار دیگر بعد از 42 روز از مرز 12 هزار واحد عبورکرد و وارد محدوده 11 هزار و 998 واحد شد.

دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایطی منفی به کار خود پایان دادند. شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب با 42 واحد، 17 واحد، 30 واحد و 169 واحد کاهش رو به رو شدند.روز گذشته نمادهای معاملاتی «اخابر» با 14 واحد، «کچاد» با 9 واحد و «خساپا» با 8 واحد بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بر جای گذاشتند، اما تاثیر منفی نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، مس ایران، کشتیرانی، فولاد خوزستان و بانک پارسیان بیشتر بود و در نهایت این نمادها باعث افت شاخص کل شدند.
در بازار دیروز نماد معاملاتی چادرملو که در پی افزایش نرخ سنگ‌آهن در روز سه‌شنبه گذشته متوقف شده بود، پس از افزایش ۳۲۰ریالی پیش‌بینی سود سال مالی ۸۷ و با رشد ۳۱۳ ریالی قیمت هر سهم بازگشایی شد.همچنین در بازار روز گذشته، به دلیل ادامه رقابت بین سه خریدار بلوک ۴۲درصدی تایدواتر، این عرضه عمده به امروز یا فردا موکول شد، اما در اثر این رقابت قیمت هر سهم تایدواتر با ۲۸۸ریال افزایش یافت و به رقم ۹هزار و ۹۰۰ریال رسید و همچنین «حتاید» با صف خرید بیش از دومیلیون سهمی در جایگاه سوم جدول بیشترین تقاضای خرید جای گرفت. گفتنی است نمادهای مخابرات و سایپا رتبه‌‌های اول و دوم این جدول را کسب کردند.همچنین روز گذشته عرضه بلوک ۶۶/۱۱درصدی آذریت نیز که توسط بانک ملت و به وکالت از یک سرمایه‌گذار حقیقی در بازار دوم انجام شده بود، بی‌نتیجه ماند و عرضه این بلوک به هفته آینده موکول شد.روز گذشته از میان سه عرضه عمده، تنها عرضه بلوک ۳۵/۷۲ درصدی از سهام شرکت لوله و ماشین‌‌سازی ایران متعلق به شرکت صبا تامین و در همان قیمت پایه (قیمت هر سهم ۶هزار و ۹۰۰ریال) انجام شد.نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان نیز روز گذشته دوباره به صف فروش تبدیل شد. «فولاد» با صف فروش بیش از ۱۰میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضا جای گرفت و نمادهای فولاد خوزستان و کالسیمین در جایگاه‌های بعدی این جدول قرار گرفتند.
در معاملات روز گذشته بیش از 79میلیون سهم در میان 6هزار و 806نفر سهام‌دار داد و ستد شد و ارزش کل معاملات معادل رقم 6/216 میلیارد ریال اعلام شد.