گروه بورس - هدیه لطفی: در جریان معاملات روز گذشته بازار شش نماد معاملاتی بازگشایی شدند که از این تعداد، چهار نماد معاملاتی، صدرا با افت 29درصدی، نورد قطعات فولادی با کاهش 8/22 درصدی، گروه صنعتی سدید با افت 7درصدی و پتروشیمی خارک با افت 2/9درصدی قیمت سهام رو به رو شدند که این نمادها بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.

همچنین روز گذشته نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی خارک و چادرملو به ترتیب ۳۳ واحد، ۲۹ واحد و ۱۵ واحد اثر منفی بر شاخص بورس بر جای گذاشتند و تاثیر مثبت ۴۳ واحدی و ۶ واحدی نمادهای مخابرات و سایپا را نه تنها خنثی کردند، بلکه باعث افت ۸۳ واحدی شاخص کل شدند که این امر باعث شد شاخص کل بورس فاصله بیشتری از مرز ۱۲هزار واحد بگیرد و به رقم ۱۱هزار و ۹۱۴ واحد برسد. دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس از جمله شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت نیز هر کدام به ترتیب با ۷۸ واحد، ۵۷ واحد، ۶۴ واحد و ۹۶ واحد کاهش رو به رو شدند.
در بازار دیروز بیش از 72میلیون سهم مخابرات به قیمت یک‌هزار و 873ریال به ارزش 3/14میلیارد تومان مورد معامله گرفت. این اتفاق سبب شد صف خرید 100میلیونی این سهم به 54میلیون سهم کاهش یابد.
اما همچنان مخابرات در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید جای گرفت. نمادهای معاملاتی سایپا و ایران ترانسفو به ترتیب رتبه‌‌های بعدی این جدول را کسب کردند.نماد کشتیرانی نیز به قیمت پایه هر سهم ۶هزار و ۵۹۶ریال بیشترین تقاضای فروش را در بازار دیروز به خود اختصاص داد. فولاد مبارکه اصفهان و کالسیمین نیز در رتبه‌های دوم و سوم این جدول قرار گرفتند. روز گذشته بیش از ۱۶۲ میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات معادل ۴۴۹میلیارد و ۵۶۹میلیون ریال اعلام شد. پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز نماد معاملاتی سایپا شناخته شد و نماد مخابرات بیشترین ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.