گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی خود روز گذشته نیز 47واحد دیگرافت کرد و در رقم 9هزار و 131واحد توقف کرد. در این روز شاخص بازار اول 49واحد کاهش، بازار دوم 4واحد کاهش و صنعت 39واحد کاهش را شاهد بودند.
در این بازار نماد معاملاتی قند مرودشت، دشت مرغاب و بهنوش ایران بیشترین رشد قیمت (معادل ۳درصد) را تجربه کردند، این در حالی است که حق‌تقدم‌های فولاد خراسان، موتوژن، تولی‌پرس هر کدام به ترتیب ۶درصد، ۹/۵درصد و ۳/۳درصد کاهش نرخ را در کارنامه خود ثبت کردند.

در بازار روز گذشته نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید با صف فروش بیش از 18میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد و به‌دنبال آن نمادهای گل‌گهر، چادرملو، توسعه معادن‌و‌فلزات، فولاد مبارکه، پتروشیمی خارک و پالایش نفت اصفهان به ترتیب رتبه‌های بعدی این جدول را به‌خود اختصاص دادند.
در مقابل، نماد معاملاتی سایپا با صف خرید بیش از دو میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت. ارزش ریالی این سهم معادل ۴میلیارد و ۸۲۷میلیون ریال اعلام شد.
همچنین نمادهای معاملاتی آلومتک، ایران‌خودرو و مپنا رتبه‌های بعدی را در این جدول کسب کردند.
در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی ده نماد معاملاتی از جمله صنایع مس شهید باهنر، گلتاش، صنعتی آما، معادن بافق، گروه صنعتی سپاهان، لامپ پارس‌شهاب، پتروشیمی شیراز، ایران‌تایر، داروسازی تهران شیمی و ملی مس ایران اشاره کرد.