گروه بورس- هدیه‌لطفی: نمادهای معاملاتی «شپنا» و «فخوز» روز گذشته هر کدام به ترتیب 7 واحد و 4 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل باقی گذاشتند و از افت شدید آن جلوگیری کردند.
نمادهای یاد شده تاثیر منفی سرمایه‌گذاری امید، گل‌گهر و معادن و فلزات بر شاخص کل را کاهش دادند و در نهایت این شاخص با ۶ واحد کاهش به رقم ۸هزار و ۴۵۶واحد رسید. در این بازار شاخص بازار اول ۶ واحد کاهش، بازار دوم، یک واحد کاهش و صنعت ۶ واحد کاهش را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات روز گذشته معادل 67میلیارد و 839میلیون ریال بود. همچنین در این روز بیش از 28میلیون سهم در 5هزار و 437مرتبه داد و ستد شد.
نماد معاملاتی معادن و فلزات با حجم معاملاتی ۵میلیون سهمی، باارزش‌ترین سهم این بازار شناخته شد. ارزش ریالی نماد یاد شده ۵/۱۲میلیارد ریال بود.
در بازار دیروز از 116 نماد معامله شده، 40 نماد با افزایش قیمت، 51 نماد با کاهش قیمت و 25نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری بوعلی، کاشی سعدی، لوله و تجهیزات سدید و سیمان کردستان بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی لوله و ماشین‌سازی ایران، کاغذسازی کاوه، خدمات انفورماتیک و نگین طبس بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان با صف خرید بیش از دومیلیون سهمی صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد.
ارزش ریالی صف مزبور معادل 7میلیارد و 394میلیارد ریال بود. همچنین نمادهای معاملاتی سایپا و مپنا به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.