گروه بورس - هدیه لطفی: نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر روز گذشته پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه و انتخاب اعضای هیات‌مدیره بازگشایی شد و 108ریال کاهش قیمت را تجربه کرد. این نماد با حجم معاملاتی بیش از 20میلیون سهمی، ارزشی معادل 34میلیارد و 724میلیون ریال را به‌خود اختصاص داد و به عنوان با ارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد.

گفتنی است ارزش کل معاملات دیروز ۹۴میلیارد ریال بود که «وغدیر» حدود ۳۷درصد از این رقم را به خود اختصاص داد. همچنین این نماد ۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس ایجاد کرد و به همراه نمادهای «وصندوق» و «وپارس» باعث افت ۱۶ واحدی شاخص کل شدند.
در این روز دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 16واحد، 4 واحد و 13 واحد کاهش را تجربه کردند. در بازار دیروز از 135 نماد معامله شده، 39 نماد با افزایش قیمت، 65 نماد با کاهش قیمت و 31نماد دیگر بدون تغییر بودند.
نمادهای معاملاتی فولاد خوزستان، کالسیمین، فروسیلیس و پمپ‌سازی بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی ملی سرب و روی، سرمایه‌گذاری غدیر، ایتالران و تولید محور خودرو بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای قندلرستان و ملی سرب و روی اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی کمباین‌سازی جهت تعدیل پیش‌بینی سود هر سهم متوقف شد.
گفتنی است در معاملات امروز نمادهای مپنا، آذر آب و سیمان کرمان مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.