گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس آخرین روز کاری هفته را منفی سپری کرد. این شاخص روز گذشته تحت تاثیر نمادهای «فملی»، «غدیر» و «شخارک» در مجموع 7 واحد افت کرد و در رقم 8هزارو 477 واحد توقف کرد.
دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص بازار اول ۷ واحد کاهش، بازار دوم ۴ واحد کاهش و صنعت ۵ واحد کاهش را تجربه کردند.

در معاملات روز گذشته نمادهای سالمین، حمل‌ونقل جاده‌ای پتروشیمی، دارویی سبحان و البرزدارو بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی نورد و لوله اهواز، سرمایه‌گذاری توس‌گستر، ملی مس ایران ونوش مازندران بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.بازار دیروز شاهد معامله بیش از 35میلیون سهم در 4هزارو 736 مرتبه بود. همچنین ارزش کل این معاملات شش‌میلیون تومان اعلام شد.روز گذشته تعداد 4میلیون و 860هزار حق تقدم فولاد خراسان در بازار عرضه شد و ارزشی معادل 7/7میلیارد ریال به خود اختصاص داد.
این در حالی است که نمادهای معاملاتی صدرا و پتروشیمی خارک هر کدام به ترتیب ارزش معادل ۶/۴میلیارد ریال و ۲/۴میلیارد ریال کسب کردند.
همچنین نماد معاملاتی مپنا با صف خرید بیش از 6میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد.
نمادهای سایپا و کنتورسازی نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.در مقابل نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید در صدر جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت.در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای توسعه شهری توس‌گستر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان و ملی مس اشاره کرد.همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی کیمیدارو جهت برگزاری مجمع متوقف شد.