گروه بورس- فرخنده رحیمی: شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچنان بیشترین تاثیر را بر روند افزایشی شاخص دارد. این شرکت دیروز شاخص را 4/25 واحد بالا برد.
به گزارش بورس اوراق بهادار در اولین عرضه سهام فولاد خراسان که در هشتم آبان‌ماه ۸۶ برگزار می‌شود، قرار است موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ۴/۵درصد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ۷/۴درصد و سازمان خصوصی‌سازی ۵درصد از سهام شرکت فولاد خراسان را عرضه کنند.

دیروز چهار شرکت سیمان اردبیل، قند شیروان، سرمایه‌گذاری نیرو و پارس سوئیچ که در 10 جلسه متوالی صف فروش داشتند، به همراه دو شرکت ایتالران و فولاد خوزستان که در 10 جلسه معاملاتی متوالی صف خرید داشتند، مشمول دستورالعمل رفع گره‌های معاملاتی شدند و بدون اعمال حجم مبنا معامله شدند. روز گذشته شرکت‌های سیمان سپاهان، بانک کارآفرین، صنایع ملی مس ایران، گل گهر، چادرملو و سیمان فارس و خوزستان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. مس ایران به تنهایی 4/17 واحد شاخص را کاهش داد. حجم کل معاملات بیش از 49میلیون و 587هزار سهم به ارزش 194میلیارد و 564میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل نزدیک به 50درصد کاهش یافته است.
تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۳۵ شرکت بود که ۴۰ شرکت با افزایش و ۶۱ شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.