گروه بورس - زهرا مجتهد: روز گذشته 16نماد معاملاتی بر تابلوی بورس بازگشایی شدند.
نماد شرکت‌های «ومعادن»، «حپترو»، «وکار»، «خمهر»، «قستان»، «کچینی»، «صدرا»، «فپارس»، «ساذری»، «وصنعت»، «بموتو»، «ولصنم» و «خوساز» از جمله نمادهایی بودند که روز گذشته آماده انجام معامله شدند. همچنین تولید مواد اولیه داروپخش، ایران یا ساتایر و آلومراد نیز در میان آنها جای داشتند.

در بازار دیروز نمادهای «صدرا» و «ولصنم» بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.
شاخص کل در روز گذشته تحت‌تاثیر نمادهای مزبور به رقم ۹هزار و ۷۰۶واحد رسید و با افت چهار واحدی مواجه شد. در بازار روز گذشته نمادی که باعث حفظ شاخص شد و از افت بیش از حد آن جلوگیری کرد، «فولاد» بود که به میزان ۴۶/۱۷واحد مثبت روی شاخص اثر گذاشت. بیش از شش میلیون سهم «فولاد» به ارزش بیش از ۲۰میلیارد ریال مورد دادوستد سهامداران قرار گرفت. این در حالی است که «ومعادن» و «کچاد» در این بازار بیشترین ارزش ریالی را به خود اختصاص دادند.
38درصد ارزش معاملات دیروز به نماد «ومعادن» تعلق داشت. در معاملات روز گذشته معامله‌گران شاهد دادوستد بیش از 56میلیون سهم به ارزش بیش از 174میلیارد ریال بودند. خاک چینی و بانک کارآفرین جزو پربازده‌ترین‌ها بودند. همچنین از 161نماد معامله شده، 81 نماد با رشد قیمت و 45نماد با کاهش مواجه بودند و مابقی بدون تغییر قیمت ماندند.