گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس اوراق‌بهادار تهران روز گذشته همچنان شاهد افت 29واحدی بود و در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، رقم 9هزار و 889واحد را تجربه کرد.
این در حالی است که از ۱۶۲نماد معامله شده ۴۳نماد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند. از سوی دیگر ۸۶ نماد دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی در بازار دیروز هر یک به ترتیب با ۱۴واحد و ۴۹واحد کاهش روبه‌رو شدند.

همچنین در معاملات دیروز دوهزار و 503 نفر سهامدار به فعالیت پرداختند و از دادوستد 3/27میلیون سهم، ارزش معاملات سهام به رقم بیش از 82میلیارد ریال رسید.
بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر فولاد مبارکه اصفهان با ۸واحد کاهش، سیمان شمال با ۷واحد کاهش، تایدواتر با ۳واحد کاهش و فولاد خراسان با یک واحد کاهش بود.
در معاملات روز پیش‌نمادهای معاملاتی پارس سویچ، بهنوش ایران و حق‌تقدم بانک پارسیان بیشترین افزایش قیمت و نمادهای حق‌تقدم شرکت سیمان شاهرود، سیمان شمال و موتوژن بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در این بازار بیشترین ارزش معاملات به نماد معاملاتی فولاد مبارکه اختصاص داشت، تعداد ۴/۲میلیون سهم این نماد به ارزش ۷/۷میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. بیشترین تقاضای خرید را دارویی لقمان و بیشترین تقاضای فروش را فولاد خوزستان داشتند.