گروه بورس- هدیه لطفی: نماد معاملاتی ملی مس‌ایران روز گذشته با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود بازگشایی شد و به تنهایی 139 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس ایجاد کرد.
این در حالی است که در پایان معاملات شاخص کل بورس ۱۵۷ واحد رشد را تجربه کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۷۳۴ واحد رسید. همچنین در معاملات دیروز دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس شاهد رشد چشمگیری بودند.

در این راستا می‌توان به رشد 147 واحدی بازار اول، 87 واحدی بازار دوم، 149 واحدی صنعت و 214 واحدی شناورآزاد اشاره کرد.
حجم معاملات دیروز با ۳۴ درصد رشد نسبت به معاملات روز چهارشنبه مواجه شد و به رقم۲/۳۴۳ میلیون سهمی رسید. گفتنی است؛ علت عمده این رشد مربوط به معاملات پرحجم ۵۵ میلیون سهمی «وپارس»، ۵/۴۶ میلیون سهمی «شپنا»، ۳۶ میلیون سهمی «فولاد»، ۳۲ میلیون سهمی «حفاری»، ۲۷ میلیون سهمی «شخارک» و ۸/۲۴ میلیون سهمی «مپنا» بود.
همچنین به دنبال این رشد ، ارزش کل معاملات نیز 7/110 درصد رشد را تجربه کرد و این ارزش در پایان معاملات به رقم یک هزار و 345 میلیارد و 755 میلیون ریال رسید.
در این بازار از ۱۶۹ نماد معامله شده، ۹۳ نماد با افزایش قیمت، ۵۹ نماد با کاهش قیمت و ۱۷ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی سیمان‌خزر، مس‌ایران و سیمان‌کارون بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی آهنگری‌تراکتورسازی، تکین‌کو و ایران‌ارقام بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.