گروه بورس- هدیه لطفی: جو بازار پس از 32 روز کاری مثبت بودن، روز گذشته به شرایط منفی بازگشت.
شاخص کل بورس که در ۳۲ روز کاری اخیر تحت تاثیر قیمت برخی شرکت‌های بزرگ بورسی رشد چشمگیری را تجربه کرده بود، دیروز تحت تاثیر نمادهای «شپنا»، «کچاد»، «فولاد» و «کگل» به میزان ۴۰واحد افت کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۶۹۳ واحد رسید.

همچنین شاخص شناور آزاد نیز در سومین روز کاری خود با 55 واحد افت مواجه شد و در رقم 14 هزار و 25 واحد توقف کرد. از سوی دیگر شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 38 واحد، 19 واحد و 33 واحد کاهش را تجربه کردند.
این در حالی است که ارزش کل معاملات دیروز با ۷۴ درصد افت به رقم ۷/۳۴۷ میلیاردریال رسید. گفتنی است، این رقم ناشی از معامله بیش از۱۴۳ میلیون سهمی در میان سهامداران بود. همچنین در بازار دیروز نماد معاملاتی بانک‌پارسیان با حجم معاملاتی ۸/۴۲ میلیون سهمی به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد. همچنین نماد یادشده بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که از 178 نماد معامله‌شده، 74 نماد با افزایش قیمت، 89 نماد با کاهش قیمت و 15 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی سپنتا، باما و سیمان‌نی‌ریز بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی «وبیمه»، «فاسمین» و «ختراک» بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به توقف نمادهای «حکشتی» و «فایرا» به جهت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم اشاره کرد.