گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس روز گذشته افت و خیز شدیدی را تجربه کرد و در مجموع 70 واحد نوسان پیدا کرد.
این شاخص در ابتدای معاملات دیروز روند ثابتی را طی کرد، اما پس از گذشت یک ساعت، رشد ۶۰ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۶۸۰ واحد رسید. اما این شرایط نیز دوام چندانی نداشت و پس از دقایقی رشد نزولی شاخص آغاز شد. به طوری‌که در پایان معاملات با ۳۲ واحد کاهش مواجه شد و در رقم ۱۱ هزار و ۵۸۸ واحد توقف کرد.

در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و شناورآزاد نیز هر کدام به ترتیب 20 واحد، 94 واحد، 49 واحد و 38 واحد کاهش را تجربه کردند.
روز گذشته سرانجام معامله ۵۰ درصد به علاوه یک سهم از سهام شرکت مخابرات به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم سه هزار و ۴۰۰ ریال عرضه و با ۹ ریال بالاتر معامله شد. ارزش معامله یادشده بیش از ۷۸ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اعلام شد. گفتنی است این معامله تا زمان احراز شرایط به صورت غیر قطعی باقی خواهد ماند.
در بازار دیروز بیش از 173 میلیون سهم در 19 هزار و 280 مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 357 میلیارد ریال بود. در این روز از 192 نماد معامله شده، 79 نماد با افزایش قیمت، 85 نماد با کاهش قیمت و 28 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی تهران‌شیمی، کیمیدارو و محورخودرو بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی کالسیمین، حفاری‌شمال و فیبرایران بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.