گرو بورس- فرخنده رحیمی: شاخص بازار بورس تهران که بیشتر تحت تاثیر شرکت‌های چادرملو، سایپا، معادن و فلزات و بانک پارسیان بود به رشد 8/5 واحدی دست یافت.

روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های جوش و اکسیژن پس از افزایش سرمایه و اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ و نماد شرکت‌های سیمان دورود و ورزیران بعد از اعلام پیش‌بینی هر سهم سال مالی ۸۶ آماده بازگشایی و‌ آماده انجام معامله شدند. شرکت سیمان دورود با افت شدیدی روبه‌رو شد.
بیشترین حجم معاملات در روزی که گذشت مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات بود. این گروه بیش از 8میلیون و 552هزار سهم معامله کرد که موجب رشد 2 واحدی شاخص این گروه شد.
بیشترین تاثیر مثبت را شرکت مس ایران بر شاخص تالار فرعی گذاشت.
شرکت‌های کابل البرز، درخشان تهران و ساختمان اصفهان بیشترین افزایش قیمت و شرکت‌های سیمان دورود، کابل باختر والبرز دارو بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
رینگ‌سازی مشهد و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین حجم معاملات را داشتند. «خرینگ» بیش از ۵میلیون و ۳۲۵هزار سهم معامله کرد که رشدی معادل ۸۵/۱درصد برای سهامداران این شرکت به ارمغان آورد. بیشترین رشد شاخص مربوط به گروه ماشین‌آلات دستگاه‌های برقی بود که تحت تاثیر افزایش قیمت کابل‌های مخابراتی شهید قندی اتفاق افتاد. حجم کل معاملات بورس تهران بیش از ۲۱میلیون و ۹۰۲هزار سهم، به ارزش ۵۵میلیارد و ۳۰۹میلیون ریال بود که نسبت به روز شنبه نزدیک به ۲۵میلیارد ریال رشد داشت. تعداد شرکت‌های معامله شده ۱۰۱ شرکت بود که از این تعداد ۵۲ شرکت با افزایش و ۲۸ شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.