گروه بورس- فرخنده رحیمی: افت قیمت سهام شرکت سایپا در روزی که گذشت موجب افت شاخص شد.
شاخص کل بورس تهران ۶/۶واحد کاهش داشت، که بیشترین تاثیر افت قیمت سهام شرکت سایپا را موجب شد. «خساپا» دیروز بیش از ۵میلیون و ۵۹۷هزار سهم، به ارزش ۱۵میلیارد و ۵۳۹میلیون ریال معامله کرد، که موجب افت ۷/۹واحدی شاخص شد.

روز گذشته شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و معادن فلزات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با معامله بیش از 11میلیون و 863هزار سهم، به ارزش 23میلیارد و 809میلیون ریال رشد 19ریالی را در این روز برای خود ثبت کرد.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی سه ماه معامله ۱۸۵۳میلیون و ۸۲۹هزار سهم معامله کرده است که قیمت آن را از ۱۹۰۰ریال به ۲۰۰۵ریال رسانده است.
حجم کل معاملات دیروز بیش از 4میلیون و 126هزار سهم، به ارزش 110میلیارد و 308میلیون ریال بود، که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از 30میلیارد ریال اعلام شده است.
گروه فلزات اساسی دیروز هم بیشترین حجم معاملات را داشت. این گروه بیش از ۱۲میلیون و ۸۲۲هزار سهم، معامله کرد. که ۱۵واحد شاخص این گروه را افزایش داد.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز 108شرکت بوده که از این تعداد 30شرکت با افزایش و 51شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.