گروه بورس- بیتا احمدی: روز گذشته شاخص کل با رشد 2/15واحدی به رقم 9هزار و 302واحد رسید.

شاخص دنیای اقتصاد نیز تحت تاثیر ۵/۱۱واحدی رقم ۶هزار و۴/۷۶۸ واحد را تجربه کرد.در معاملات دیروز ۳هزار و ۱۴۸نفر در ۷هزار و ۸۳۰نوبت به دادوستد سهام شرکت پرداختند.کل سهام معامله شده بیش از ۳۵میلیون و ۶۳۸سهم به ارزش بیش از ۱۲۹میلیارد ریال بود.شاخص گروه واسطه‌گری مالی با ۸/۵واحد رشد در رقم ۱۷هزار و ۶۴۵واحد ایستاد. این افزایش به سبب رشد قیمت سهام شرکت‌های بانک پارسیان، توسعه صنعتی و سرمایه‌گذاری بوعلی بود.شرکت بانک پارسیان با نوسان ۱/۰واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت.شاخص گروه وسایل نقلیه نیز در این روز با رشد ۹واحدی رقم ۴هزار و ۳۳۸واحد را تجربه کرد.
این افزایش تحت تاثیر رشد قیمت سهام شرکت‌های ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی و ریخته‌گری تراکتورسازی رخ داد.شرکت ایران‌خودرو با رشد 9/28واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه برجا گذاشت.
شاخص گروه ساخت محصولات فلزی در این روز شاهد رشد ۹واحدی بود. شرکت آذرآب با نوسان ۳/۴واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت.
شاخص گروه فلزات اساسی نیز با رشد 4واحدی به رقم 2هزار و 586واحد رسید.شرکت ملی سرب و روی، توکافولاد، لوله سدید، قطعات فولادی و لوله و ماشین‌سازی بیشترین تاثیر را بر روی این شاخص داشتند.