گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه تحت‌تاثیر دو شرکت سیمان تهران و بانک پارسیان به رشد ناچیزی دست یافت.

شرکت‌هایی چون سایپا، ایران‌خودرو، فولاد کاویان، توسعه صنایع بهشهر، دوده صنعتی، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، ایران‌خودرو دیزل، فرآورده‌های تزریقی و نورد و لوله اهواز نیز شرکت‌‌های تاثیرگذاری بودند که در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
به رغم رشد شاخص اصلی، شاخص تابلو فرعی در این روز منفی بود. شرکت‌های تراکتورسازی،‌ آبادگران، لیزینگ غدیر، معدنی املاح ایران، ملی سرب و روی ایران و سیمان هگمتان بیشترین تاثیر را بر افت این شاخص داشتند.
در بین گروه‌های مختلف، شاخص گروه واسطه‌گری‌های مالی بیشترین رشد و شاخص گروه انتشار و چاپ و تکثیر بیشترین افت را داشت. شرکت افست موجب منفی شدن شاخص گروه انتشار و چاپ و بانک پارسیان و توسعه ملی نیز باعث رشد شاخص واسطه‌گری‌های مالی شدند.
روز یکشنبه 115 شرکت معامله شد که از این تعداد 22 شرکت با افزایش و 62شرکت با کاهش قیمت سهامشان روبه‌رو شدند.
حجم کل معاملات در این روز، بیش از ۹۳میلیون و ۵۰۱هزار سهم، به ارزش ۲۲۰میلیارد و ۷۸۶میلیون ریال بود که از این حجم، بیش از ۷۵میلیون و ۲۷۲هزار سهم مربوط به بانک پارسیان بود. بیش از نیمی از ارزش معاملات نیز متعلق به بانک پارسیان بود.