گروه بورس - فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران که این روزها تحت تاثیر شرکت‌های کانه‌های فلزی و گروه فلزات اساسی به‌خصوص «فملی» است، روز گذشته 9/6 واحد رشد داشت.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان دیروز نیز طی معامله بیش از یک میلیون و ۳۸۵هزار سهمی ۵۹ ریال افزایش داشت که موجب تاثیر ۴/۸ واحدی بر رشد شاخص شد.

روز گذشته نماد شرکت‌های معادن منگنز ایران، فرآورده‌های تزریقی ایران، شیشه و گاز، صنایع شیمیایی سینا، فارسیت دورود پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و گروه صنعتی ملی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه آماده بازگشایی و معامله شد.
حجم کل معاملات بورس تهران بیش از ۳۲میلیون ۹۶هزار سهم، به ارزش ۹۱میلیارد و ۹۲۳میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل شاهد افت شدیدی بوده که البته روز قبل عرضه ترجیحی «فولاد» موجب رشد ارزش معاملات شده بود.
شرکت‌های سایپا، تراکتورسازی ایران و شرکت توسعه معادن روی ایران دیروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.شاخص گروه کانه‌های فلزی در این روز 62 واحد افزایش یافت که بیشتر تحت تاثیر رشد قیمت سهام گل‌گهر و چادرملو اتفاق افتاد.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز ۱۱۱ شرکت بود که از این تعداد ۳۳ شرکت شاهد افزایش و ۵۲ شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.