گروه بورس- فرخنده رحیمی: روز گذشته کاهش قیمت سهام شرکت‌های زامیاد، نفت بهران، رایان سایپا و ایران‌خودرو موجب افت 8/17 واحدی شاخص شد.
دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایران، نفت بهران، نفت پارس، لوله و ماشین‌سازی، رایان سایپا و فنرسازی زر پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و همچنین نماد شرکت زامیاد پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه آماده بازگشایی و معامله شد که سه شرکت زامیاد، نفت بهران و رایان سایپا بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

شرکت زامیاد، بیش از 789هزار سهم معامله کرد که موجب 1404ریال کاهش سهام این شرکت شد و تاثیری معادل 3/14 واحد بر شاخص برجا گذاشت.
شرکت «فولاد» که همچنان تاثیرگذارترین شرکت بر روند افزایش شاخص است، روز گذشته نیز بیش از ۴میلیون و ۵۱۰هزار سهم معامله کرد که موجب رشد ۲۱ریالی سهام این شرکت شد و تاثیری معادل ۲/۸ واحد بر افزایش شاخص داشت.
حجم کل معاملات بورس بیش از 34میلیون و 906هزار سهم، به ارزش 100میلیارد و 911میلیون ریال بود که نسبت به آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته بیش از 10میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.
تعداد شرکت‌های معامله شده در این روز ۱۱۵ شرکت بود که از این تعداد ۴۰ شرکت با افزایش و ۴۴ شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.