گروه بورس - فرخنده رحیمی: روز گذشته بزرگ‌ترین معامله تاریخ 40ساله بورس به ارزش یک هزار و 16میلیارد تومان انجام شد.معامله بزرگ را کارگزاری رهبر انجام داد.
دیروز شرکت‌های گل‌گهر، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، نفت بهران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شرکت مس ایران در روزی که گذشت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بر جا گذاشت. شرکت مس ایران در این روز بیش از 42میلیون و 4هزار سهم، به ارزش 361میلیارد و 523میلیون ریال معامله کرد که شاخص را 7/22واحد پایین آورد.حجم کل معاملات بورس بیش از 69میلیون و 27هزار سهم بود، که ارزشی معادل 475میلیارد و 788میلیون ریال داشت که در مقایسه با روز معاملاتی قبل بیش از 200میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.شرکت گل‌گهر که بیش از دو میلیون و 297هزار سهم معامله کرد، بیشترین رشد قیمت را داشت. افزایش قیمت این شرکت به 429ریال رسید.تعداد شرکت‌های معامله‌شده 158شرکت بود که از این تعداد 66شرکت شاهد رشد و 52شرکت شاهد افت قیمت سهام خود بودند.
به گزارش بورس اوراق‌بهادار تهران، معامله ۲۰درصد از سهام شرکت مس ایران به تعداد یک میلیارد و ۱۵۷میلیون و ۹۲۸هزار و ۹۲۰سهم به قیمت ۸۷۷۴ریال به فروش رفت یک کنسرسیوم متشکل از نه شرکت عهده‌دار خرید این سهام شدند. اکنون بازار در انتظار فروش ۲۰درصد دیگر از سهام این شرکت است تا ببیند با چه قیمتی فروخته می‌شود.