گروه بورس جهانی- سحرنمایشی: مبادلات روز گذشته بازارهای جهانی در حالی پی گرفته شد که ارزیابی آگاهان اقتصادی از بازارهای سهام آسیا و اروپا منفی و همراه با نوسان بوده است. این در حالی است که بازارهای جهانی بعد از یک هفته نوسان پس از کمی جان گرفتن دوباره در روز گذشته با روند نزولی همراه شدند.

شاخص‌های سهام در بازارهای جهانی در حالی در روز چهارشنبه و پنجشنبه گذشته با افزایش روبه‌رو شد که بسیاری از سرمایه داران نسبت به ارائه محرکه‌های اقتصادی جدید از سوی سیاستگذاران اقتصادی خوش بین بودند، اما اوضاع نابسامان اقتصادی در این کشورها به حدی رسیده که حریف نوسانات نمی‌شود. کند شدن رشد اقتصادی در کشورهای چین و آمریکا از یک سو و همچنین بلاتکلیفی منطقه یورو از سویی دیگر، باعث شده تا بسیاری از سیاستگذاران در گوشه و کنار اقتصاد جهان دست به کار شوند و به دنبال ارائه طرح‌هایی در جهت افزایش قدرت اقتصادی این مناطق باشند. از سوی دیگر کاهش قیمت جهانی طلا نیز تاثیر زیادی بر روند بازارهای سهام آسیا و اروپا گذاشته است. به گزارش رویترز پس از نا امید شدن
سرمایه‌داران نسبت به ارائه محرکه‌های اقتصادی جدید از سوی بانک مرکزی آمریکا، بسیاری از سرمایه‌داران تصمیم به فروختن ذخیره‌های طلای خود با قیمتی پایین‌تر کرده‌اند که این امر بهای جهانی طلا را به زیر 1600 دلار در هر اونس پایین آورده و سبب شده قیمت به پایین‌تر از مرز 1580 دلار در هر اونس برسد. به این ترتیب مبادلات در بازارهای کالا نیز به تبع از بازارهای سهام نوسانی ارزیابی شد. در بورس توکیو؛ طلا در سر رسید ماه ژوئن ثابت و در سر رسید ماه آگوست مثبت شد. همچنین سایر فلزات گرانبها همچون نقره و پالادیوم نیز در هر دو سررسید ثابت و پلاتین منفی شد. معاملات نفتی نیز مانند نفت سفید و نفت خام در سررسید ماه ژوئن با روند نزولی مواجه شد. در بورس نیویورک؛ ارزش نفت خام کاهش یافت و به سطح قیمتی در حدود 82 دلار رسید. معاملات پالادیوم و ورق گرم نیز به گونه‌ای بود که پلاتین در سر رسید ماه جولای و پالادیوم در سر رسید ماه ژوئن منفی شد. همچنین مس، طلا و نقره نیز با روند نزولی همراه شد. در بورس کالایی شانگهای؛ طلا در هر دو سر رسید با روند کاهشی همراه شد و سایر فلزات مانند آلومینیوم، مس، روی و سرب با روند نزولی مواجه شد.