افت و خیز قیمت‌ها در بورس‌های کالایی
گروه بورس جهانی- مبادلات بورس‌های کالایی روز گذشته همچنان با نوسان همراه شد. این در حالی است که بازارهای سهام اندکی مثبت بودند.

در این روز معاملات محصولات کشاورزی در بورس شیکاگو نیز روند نوسان مثبتی را دنبال کردند و تنها نرخ سویا روند نزولی به خود گرفت. ذرت، روغن سویا، کنجاله سویا، گندم، جو و شکر روند رو به رشدی داشتند. با این حال بورس توکیو در این روز روند نزولی به خود گرفت. معامله نفت خام تحویل دسامبر در این روز ۴۱۰ ین افت قیمت داشت و به نرخ ۵۱ هزار و ۷۹۰ ین در هر کیلو لیتر رسید. نفت سفید و پلاستیک نیز در معاملات این روز روند نزولی به خود گرفت.
بورس کالایی شانگهای نیز روز گذشته معاملاتی پر نوسان را دنبال کرد. اگر چه مبادله طلا تحویل سپتامبر با رشد همراه شد، اما تحویل این کالا برای اکتبر روند نزولی به خود گرفت. میلگرد نیز در این روز برای تحویل سپتامبر و اکتبر روندی متفاوت داشت. میلگرد تحویل سپتامبر در این روز با افت قیمت و تحویل اکتبر آن با رشد مواجه شد. آلومینیوم و مس نیز در مبادلات بورس شانگهای روند مثبتی داشتند، اما روی، سیم مفتول، سرب، نفت کوره و پلاستیک ریزش قیمت‌ها را تجربه کردند.
نفت خام در مبادلات بورس نیویورک در این روز روند رو به رشدی داشت. تحویل نوامبر این کالا با ۳۵ سنت رشد همراه شد و در نتیجه نرخ نفت خام به سطح قیمتی ۸۸ دلار و ۶۹ سنت رسید. معامله تحویل دسامبر نفت خام نیز در این روز ۳۶ سنت افزایش داشت و به سطح قیمتی ۸۸ دلار و ۹ سنت رسید. طلا و نقره نیز در مبادلات بورس نیویورک روند مثبتی داشتند و تنها معامله مس تحویل نوامبر با افت قیمت همراه شد.