گروه بورس جهانی - دادوستد آتی طلا و نفت خام برخلاف روند مثبت بازار ژاپن در بازارهای آمریکا و چین افت محسوسی را تجربه کرد.

قیمت هر گرم طلا در بورس توکیو با روند مثبت ۱ و ۴ ینی روبه‌رو شد، اما مبادلات نقره کاهش بسیار اندک و دادوستد پلاتینیوم و پالادیوم با نوسان قیمت مواجه شد. مبادله نفت سفید در این روز رشد قیمتی را تجربه کرد و نفت خام روند نوسانی را پشت سر گذاشت. مبادلات گازوئیل تحویل فوریه ۴۰ دلار پایین آمد، اما تحویل مارس آن تغییری نکرد. همچنین روند معاملات پلاستیک نیزهمانند دادوستد گازوئیل از سر گرفته شد. دادوستدها در بورس کالایی شانگهای با کاهش ۸ و ۹ یوآنی هر گرم طلا و کاهش ۲۰ و ۶۵ یوآنی نفت کوره روبه‌رو شد. از سویی دادوستد سایر محصولات فلزی نیز روند کاهشی قیمت را تجربه کرد. این در حالی بود که معامله میلگرد نوسان نرخ داشت.
در بورس تجاری نیویورک دادوستد بیشتر محصولات همچون نفت خام تحویل ژانویه 2010 با کاهش 17 دلاری مواجه شد تحویل دسامبر این محصول هیچ‌گونه تغییری نداشت. همچنین مبادلات پلاتینیوم و پالادیوم همچون معامله نفت خام در یکی از سررسیدها با کاهش و در دیگری تغییر نرخی نداشت.
در بورس کالایی نیویورک نیز دادستد بیشتر محصولات با افت نرخ مواجه شد. مس در مبادلات دیروز کاهش اندکی داشت، این در حالی بود که دادوستد طلا نیز با ۱۴ و ۱۲ دلار افت نرخ روبرو شد. از سویی مبادلات نقره که طی روز سه‌شنبه با بیشترین افزایش قیمت طی سی سال اخیر مواجه شده بود کاهش محسوسی را شاهد بود.

بورس شانگهای


بورس توکیو


بورس نیویورک