گروه بورس- شرکت داروسازی زهراوی سرمایه خود را معادل 100درصد افزایش می‌دهد.
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «دزهراوی» در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۴۰میلیارد ریال به مبلغ ۸۰میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران افزایش دهد.
این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 87 را با سرمایه 40میلیارد ریال، مبلغ سه‌هزار و 485ریال اعلام کرده است.

این در حالی است که درآمد هر سهم «دزهراوی» برای سال مالی ۸۷، با ۲۶درصد افزایش نسبت به عملکرد سال مالی ۸۶ پیش‌بینی شده است.
پیش‌بینی عملکرد «دزهراوی» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 87 در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 15درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 9درصد افزایش و سود عملیاتی 34درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را عمدتا تولید و فروش کپسول سل سپت 250 و ایمینورال 50 و افزایش مقداری سایر محصولات، پیش‌بینی عدم امکان خرید به صورت ریفاینانس و در نتیجه عدم امکان سپرده‌گذاری بانکی اعلام کرده است.
این شرکت توانسته است در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذر ماه سال‌جاری مبلغ دوهزار و ۲۵۵ریال سود به ازای هر سهم خود کنار بگذارد. این در حالی است که «دزهراوی» سود ۸۶ خود را مبلغ دوهزار و ۷۶۵ریال در نظر گرفته است. همچنین این پیش‌بینی در اول بهمن ماه امسال به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ ارز تعدیل یافته است. پیش از این، پیش‌بینی درآمد هر سهم «دزهراوی» مبلغ ۳هزار و ۴۶ ریال اعلام شده بود.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ 124میلیارد و 800میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 3هزار و 120 ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 پیشنهاد کند.