گروه بورس- مس شهید باهنر به دلیل کاهش فروش صادراتی محصولات خود، پیش‌بینی درآمد هرسهم ۸۶ را معادل ۲۴ریال تعدیل کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «فباهنر» درآمد هرسهم را در تاریخ یکم آبان‌ماه ۸۶، مبلغ ۳۲۷ریال اعلام کرده بود که به دلیل کاهش مالیات به دلیل استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳۸ ق.م.م و همچنین کاهش فروش صادراتی محصولات، این پیش‌بینی را به رقم ۳۰۳ ریال کاهش داد. در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذرماه سال‌جاری پیش‌بینی درآمد هرسهم این شرکت معادل ۵۸درصد پوشش داده شده است.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت متوسط نرخ LME را برای هر تن مس و روی در پیش‌بینی ۳ماهه پایانی سال مالی ۸۶ به ترتیب معادل شش‌هزار و ۸۰۰ و دوهزار و ۵۰۰دلار و نرخ برابری دلار با ریال را معادل نه‌هزار و ۳۰۰ریال لحاظ کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۸۶ شرکت متوسط نرخ LME را برای هر تن مس و روی در پیش‌بینی سال مالی ۸۶ به ترتیب معادل شش‌هزار و ۸۰۰ و سه‌هزار و ۴۰۰دلار و نرخ برابری دلار بار ریال را معادل ۹۲۵۰ریال لحاظ کرده بود.

این شرکت اعلام کرده است، هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۷۲ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است، طرح‌های خط تولید لوله مسی و افزایش ظرفیت صادرات واحد نورد فاز (۲) و تولید مطلس با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب به مبلغ ۵۷۷میلیارد ریال و ۳۱۵میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۲۴۳میلیارد ریال و ۸میلیارد ریال، میزان پیشرفت ریالی به ترتیب ۴۲درصد و ۳درصد و میزان پیشرفت فیزیکی ۷۶درصد و ۴۰درصد پیش‌بینی می‌شود، در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری برسند.