گروه بورس - شرکت چرخشگر در دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه ۸۶ بیش از ۲/۵۶۳میلیارد ریال فروش داشت.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «خچرخش» فروش امسال خود را مبلغ ۸۰۲میلیارد و ۸۰۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره یاد شده توانست ۷۰درصد از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه پوشش دهد. این شرکت در همین دوره مبلغ ۴۴میلیارد و ۶۴۹میلیون ریال سود خالص کنار گذاشت. حاشیه سود خالص دوره مورد گزارش «خچرخش» برابر ۸درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این نسبت بدون تغییر ماند.

چرخشگر، درآمد هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال، مبلغ ۴۰۳ ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره گزارش شده توانست ۷۴درصد از این پیش‌بینی را نسبت به بودجه امسال پوشش دهد.

براساس اطلاعات دریافتی، شرکت سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده است.

این شرکت در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۸۶ اعلام کرده بود، هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۵میلیارد و ۹۸۵میلیون ریال (۴۰ ریال به ازای هر سهم) از سود سال مالی ۸۶ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس اطلاعات دریافتی به تاریخ ۱۱ دی ماه ۸۶ پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۶ به مبلغ ۲۴میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال (۴۱درصد سود خالص، ۱۶۵ ریال به ازای هر سهم) ناشی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت در بانک پارسیان و شرکت ZF ایران به ترتیب به مبالغ ۲۰میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال و ۴میلیارد و ۵۹۰میلیون ریال است.

شرکت اعلام کرده است پروژه اکومات (۶۶درصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۲میلیارد و ۹۱میلیون ریال) و پروژه گیربکس ۴۲-۵S (۱۷درصد پیشرفت کار و با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۶میلیارد و ۶۱۷میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۳۶میلیارد و ۱۳۲میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین شرکت اعلام کرده است که با توجه به انجام پروژه اکومات در دو مرحله، در حال حاضر ۱۰۰درصد مرحله اول (مونتاژ گیربکس‌ها در کارخانه) به اتمام رسیده و مرحله دوم (ساخت قسمتی از قطعات) در مرحله اولیه انجام است.

همچنین مرحله اول مونتاژ گیربکس ۴۲-۵S نیز به اتمام رسیده و ابزارآلات و قالب‌های مورد نیاز جهت شروع مرحله دوم خریداری شده است.

مرحله دوم مربوط به تهیه PROCESSING PLAN از طریق واحد R&D در حال تکمیل است.