ایسنا- اگر مردم بدانند که پرداخت سهام به جای پاداش بازنشستگی در کنترل تورم و نقدینگی موثر است قطعا استقبال می‌کنند، زیرا هر قدر پول بدهیم ولی نتوانیم تورم را مهار کنیم، مردم را بدهکار کرده‌ایم. محمدرضا امیرحسنخانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در رابطه با پرداخت سهام به جای پاداش بازنشستگان ابراز عقیده کرد و گفت: در‌حال‌حاضر در بحث خصوصی‌سازی شرکت‌ها و واگذاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، می‌توان سهام شرکت‌هایی را که واگذار می‌شوند به عنوان پاداش بازنشستگان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که این سهام قابل عرضه در بورس بوده و قابلیت نقد‌شوندگی را داشته باشد. یعنی دولت باید تضمین کند که سهامی که عرضه می‌شود، قابل نقد شدن باشد؛ اگر این دغدغه مرتفع شود، بین پولی که به عنوان پاداش بازنشستگی یا جایگزین پول به مردم می‌دهیم تفاوتی وجود ندارد.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس، متذکر شد: وقتی مردم بدانند که این شیوه در کنترل نقدینگی و تورم موثر است قطعا استقبال خواهند کرد. زیرا هر چه پول بدهیم، اما نتوانیم تورم را مهار کنیم مردم را بدهکار کرده‌ایم بدون آن که چیزی به سبد خانواده‌شان اضافه کرده باشیم.