گفته‌های بازار: بانک سرمایه روز چهارشنبه بخشی از شایعات بازار را به خود اختصاص داد. برخی از شایعه‌سازان بازار می‌گویند: شرکت «ک» در حال جمع کردن سهم بانک سرمایه با قیمت ۸۰تومان از کف بازار است و برای شدت بخشیدن به امر خرید سهم بانک مزبور قراردادی بین این شرکت و شرکت «الف» منعقد شده است.

شرکت مزبور چند روزی است که هر روز یک میلیون سهم برای شرکت «ک» می‌خرد.

شنیده‌های ما: اینکه خریدهای هوشمندانه روی سهم بانک سرمایه صورت می‌گیرد، مورد تایید خیلی‌ها است، برای همین دارندگان سهام نسبت به واگذاری سهم‌شان با توجه به ارزش و NVA آن باید هوشمندانه‌تر از شرکت‌های نوسان‌گیر اعمال کنند.

گفته‌های بازار: طرفداران سهام شرکت‌های دارویی، پیش‌بینی می‌کنند در یک معامله دو طرفه شرکت رازک با صبا تامین، بهای سهام رازک از ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰تومان افزایش خواهد یافت.

شنیده‌های ما:ولی شنیده‌های موثق ما حاکی از غیرواقعی بودن این شایعه دارد.

گفته‌های بازار: در تالار شیشه‌ای دیروز شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت شیشه و گاز از ۵۳‌میلیارد به ۸۰‌میلیارد ریال زمزمه می‌شد. گفته می‌شود این افزایش سرمایه از محل اندوخته طرح توسعه صورت می‌گیرد.

شنیده‌های ما: درخواست افزایش سرمایه ۵۰‌درصد شرکت شیشه و گاز به بورس داده شده است، اما هنوز بورس با درخواست شرکت مزبور موافقت نکرده است.

گفته‌های بازار:هپکو قصد دارد ۵تومان تعدیل مثبت دهد و حتی این تصمیم را به بورس اعلام کرده است.

شنیده‌های ما: ولی شرکت این خبر را تکذیب می‌کند و می‌گوید شاید در آینده تعدیل مثبت داشته باشیم. میزان آن هم مشخص نیست.

گفته‌های بازار: تلاش برای قرار گرفتن سهام چندین شرکت سیمانی در صف خرید و خرید سهام این شرکت‌ها توسط حقوقی‌ها، شایعاتی مبنی بر احتمال تعیین تکلیف سیمان از سوی دولت را مطرح کرد.

سهامداران جزء قرار گرفتن احتمالی سهام شرکت‌های سیمانی در صف خرید را ناشی از اخباری است که سهامداران حقوقی از تصمیم‌های دولت در مورد ورود سیمان به بورس فلزات دریافت کرده‌اند.

پیش از این یکی از کارگزاران بورس گفته بود که سیمان ظرف ۶ماهه دوم سال وارد بورس فلزات خواهد شد.

شنیده‌های ما: ولی از درون دولت شنیده می‌شود که ورود سیمان به بورس فلزات همچنان در ابهام قرار دارد و پرونده این موضوع مهم روی میز شخص رییس‌جمهور مفتوح است که البته موافقت رییس دولت با این موضوع بسیار بعید به نظر می‌رسد.

چون رییس‌جمهور همواره در سخنرانی‌های خود اعلام می‌کند، نرخ تورم را کاهش خواهد داد. اگرچه شرکت‌ها و دارندگان سهم سیمان اشتیاق ندارند، روزنامه‌ها نسبت به عدم تمایل دولت برای آزادسازی قیمت سیمان خبر دهند.

اما این واقعیت وجود دارد که سهام سیمان موضوع «حیثیتی» شده است.