توقف دو نماد

گروه بورس- علیرضا باغانی: دیروز بازار سهام به‌رغم اینکه هفته‌ای پرتلاطم را پشت‌سر گذاشته بود، روندی عادی به خود گرفت. در این روز حقوقی‌ها به جمع کردن صف فروش برخی از سهم‌ها پرداختند و حقیقی‌ها هم به دنبال مثبت شدن بازار به خرید‌های قابل‌توجهی پرداختند، البته طبق معمول حقوقی‌ها در خرید از حقیقی‌ها پیشتازتر بودند. خیلی از بورس‌بازان دیروز را روز «فروم» نامیدند و تنها به دنبال خرید سهم فرومولیبدن کرمان بودند.

روز گذشته نماد «حپترو» و «وتوکا» نیز جهت تعدیل EPS بسته شد.

افزایش ۵/۶دلاری قیمت هر کیلو «فروم»

گفته‌های بازار: در بازار شنیده شد که قیمت جهانی روی به تنی ۳۶۰۰دلار رسیده است و این موضوع، افزایش ۵/۶دلاری هر کیلو «فروم» را در پی داشت.

با این وصف، طرفداران این سهم پیش‌بینی می‌کنند که این افزایش قیمت، تعدیل مثبت برای سهم مزبور در پی داشته باشد.

گفته می‌شود، طی دو روز معاملات پیاپی، سهم «فروم» با حمایت سهامداران مواجه شد، به طوری که ۱۸درصد کارخانه «فروم» بعد از بازگشایی نماد مورد معامله قرار گرفته است.

شنیده‌های ما: در مورد تعدیل شرکت هم قبلا اخباری به گوش رسیده، ولی هنوز چیزی قطعی نیست و افزایش بهای «فروم» هم در بلندمدت روی شرکت تاثیر خواهد گذاشت.

«وتوکا» هم تعدیل کرد

گفته‌‌های بازار: نماد شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد به دلیل تعدیل مثبت بسته شد. میزان تعدیل مثبت EPS شرکت تا ۹۰۰ریال عنوان شده است.

شنیده‌های ما: ولی شرکت می‌گوید، دلیل بسته‌شدن نماد فقط برای ۹ریال تعدیل در EPS است. با این وصف EPS ۷۷۱ریالی شرکت به ۷۸۰ریال خواهد رسید.

تعدیل ۳۰درصدی «حپترو»

گفته‌های بازار: «حپترو» نیز با احتمال تعدیل ۳۰درصدی EPS مواجه است. دلیل این تعدیل فعالیت مناسب حمل‌ونقل محصولات پتروشیمی در ۵ماه اخیر بوده است.

شنیده‌های بازار: اما شرکت رقمی را اعلام نمی‌کند و فقط می‌گوید بورس به زودی میزان تعدیل EPS را اعلام می‌کند.