گروه بورس- شرکت سامان‌گستر اصفهان به دنبال انتشار گزارش اخیر سازمان بورس، با انتشار خبری، توضیحات خود را درباره پوشش سود هر سهم خود برای سال‌مالی منتهی به شهریور اعلام کرد. این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای با عنوان «سامان گستر اصفهان EPS پیش‌بینی شده را پوشش داد»، اعلام کرد: شرکت سامان‌گستر اصفهان با ۱۸۴میلیارد ریال سرمایه، EPS پیش‌بینی خود به مبلغ ۳۴۲ریال را پوشش داد.

این شرکت در بخش دیگری از اطلاعیه خود اعلام کرد که با توجه به دو طرح ساختمانی در دست انجام در راستای برنامه میان‌مدت و نیز در جهت اجرایی شدن مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۵/۱۰/۸۴ مبنی‌بر افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال طی مدت دو سال، «به شرط اخذ مجوز بورس» پیشنهاد این شرکت آن است که به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ریال توزیع و باقی مانده آن با اضافه اندوخته‌های موجود و آورده سهامداران افزایش سرمایه داده شود.

گروه بورس: ضمن تشکر نسبت به توجه به درایت مدیران شرکت مزبور نسبت به اطلاع‌رسانی شفاف، اعلام می‌شود که همان طوری که در اطلاعیه این شرکت آمده است، «ثامان» ۱۰۰درصد پیش‌بینی سود سال‌مالی منتهی به ۳۱/۶/۸۵ را پوشش نداده است و فقط این شرکت طی دوره ۱۱ماه منتهی به ۳۱مرداد ماه امسال تنها ۷۸درصد از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داده است. این رقم برای دوره مزبور کمتر از سطح تحقق سود سالانه است. در ضمن در گزارش شرکت به بورس و انعکاس آن به بازار، سیاست تقسیم سود این شرکت بدون قید و شرط مبلغ ۲۰۰ریال به ازای هر سهم اعلام شده بود. این در حالی است که سامان‌گستر اصفهان در اطلاعیه دیروز خود به روزنامه، اعمال این سیاست را منوط به افزایش سرمایه شرکت تا سقف ۴۰۰میلیارد ریال طی مدت دو سال، «به شرط اخذ مجوز از بورس»، مبلغ ۲۰۰ریال اعلام کرده است.