فارس- سازمان بورس اوراق بهادار چهارصد و سی ‌و چهارمین شرکت بورس را به نام شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد معاملاتی «فملی» ثبت و با پذیرش این شرکت بعد از حدود ۲۲ ماه موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، این شرکت با سرمایه ۳۷۰‌میلیارد و ۴۱۰‌میلیون و ۲۶۰‌هزار تومانی با نماد معاملاتی «فملی» در گروه «ساخت فلزات اساسی و قیمتی و فلزات غیر آهنی» بورس پذیرفته شد و پس از برگزاری جلسه عرضه سهام با حضور نمایندگان سهامدار عمده و کارگزار معرف در تابلوی فرعی حضور خواهد یافت.

شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن نیز به عنوان کارگزار معرف ملی صنایع مس ایران است. دولت در سال ۵۴ موسس اولیه این شرکت بوده و در حال حاضر کل سهام شرکت به میزان ۳‌‌میلیارد و ۷۰۴‌میلیون و ۱۰۲‌هزار و ۶۰۰برگ سهم ۱۰۰تومانی (به استثنای ۴سهم) به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

شرکت ملی صنایع مس ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۵ پیش‌بینی سود هر سهم را ۴۴۵ریال اعلام کرده که در سه ماه ۳۱۹ریال معادل ۶/۷۱‌درصد از این رقم را پوشش داده است.

شرکت در سال مالی گذشته پیش‌بینی سود هر سهم را ۳۷۲ریال اعلام کرده بود، که در پایان سال مالی موفق به تحقق سود ۷۲۱ریالی برای هر سهم شده است.

براساس شرایط پذیرش، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان سهامدار عمده موظف است طبق مقررات بورس حداقل ۲۰‌درصد از سهام این شرکت را حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ درج به شکل گسترده عرضه کند.