جلد دوم کتاب «چگونه سهام برتر را انتخاب کنیم» با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر شد. مجموعه سه جلدی «چگونه سهام برتر را انتخاب کنیم» از سوی شرکت مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری مورنینگ استار و توسط «پائول لارسون» نوشته شده است.

جلد اول این کتاب به تشریح مفاهیم اولیه و نکات پایه در مورد سرمایه‌گذاری در سهام می‌پردازد. خواننده در جلد دوم درباره نحوه مطالعه صورت‌های مالی شرکت‌ها، چگونگی انتخاب شرکت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها مطالبی را می‌آموزد.جلد سوم کتاب نیز که قرار است به زودی ترجمه و منتشر شود، روش‌‌های سرمایه‌گذاری برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ، استراتژی‌ها و نگهداری پرتفوی را توضیح خواهد داد.این کتاب توسط الهه ابراهیمی و علی‌عباس کریمی ترجمه شده و از سوی نشر نوای مدرسه در 232 صفحه و با تیراژ 2000 جلد منتشر شده است.
مقدمه‌ای بر ریاضیات مالی: مدل‌های زمان گسسته


«مقدمه‌ای بر ریاضیات مالی: مدل‌های زمان گسسته» عنوان کتابی است که توسط استنلی پلیسکا نوشته و از سوی حمیدرضا فرهادی ترجمه شده است. این کتاب به عنوان کتاب درسی دانشجویان پیشرفته دوره کارشناسی و ورودی‌های دوره کارشناسی ارشد که به دنبال مقدمه‌ای دقیق و قابل فهم از نظریه مالی مدرن بازارهای اوراق بهادار هستند نوشته شده است.هدف این کتاب، پرداختی دقیق اما غیرعمیق به نظریه مالی است و برای درک بیشتر خوانندگان مثال‌های محاسباتی و تمرین‌هایی را در مطالب خود داراست. آنها که به دنبال دانشی نهادین از اوراق بهادار، اوراق مشتقه و مدیریت صندوق‌ها هستند باید آن را در جایی دیگر بیابند اما افرادی که به دنبال بحث مقدماتی دقیق از مهندسی مالی هستند این کتاب برای آنها مقدمه‌ای جامع و مفید خواهد بود.این کتاب شامل هفت فصل است که عبارتند از: بازارهای یک دوره‌ای اوراق بهادار، مصرف و سرمایه‌گذاری یک دوره‌ای، بازارهای چنددوره‌ای اوراق بهادار، قراردادهای اختیار معامله، قراردادهای آتی و ابزار مشتقه دیگر، مسائل مصرف و سرمایه‌گذاری بهینه، اوراق قرضه و اوراق مشتقه نرخ بهره و مدل‌های با فضاهای نمونه نامتناهی. کتاب حاضر در ۳۸۲ صفحه با تیراژ یک هزار نسخه از سوی انتشارات بورس منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
استاندارد حسابرسی شماره 5


کتاب استاندارد حسابرسی شماره 5 توسط امیر پوریانسب، محسن قاسمی و محمد قربانی ترجمه شد. کتاب یادشده که ترجمه‌ای است از استاندارد حسابرسی شماره 5 هیات نظارت بر حسابداری شرکت‌های سهامی عام (PCAOB)، هنگامی کاربرد دارد که حسابرس برای انجام حسابرسی ارزیابی مدیریت از اثربخشی کنترل داخلی حاکم بر گزارشگری مالی که با حسابرسی صورت‌های مالی یکپارچه است، انتخاب می‌شود. این استاندارد حسابرسی، جایگزین استاندارد حسابرسی
شماره ۲ با عنوان «حسابرسی کنترل داخلی حاکم بر گزارشگری مالی همزمان با حسابرسی صورت‌های مالی» شده است و استانداردی برای کارهای اعتباردهی موضوع بخش ۴۰۴(b) قانون ساربنز-اکسلی و نیز استاندارد موضوع بخش ۱۰۶(a)(z)(A)(iii) است.این کتاب در ۸۲ صفحه، با تیراژ یک هزار نسخه از سوی انتشارات بورس منتشر شده است.
شرکت آزمایی، برنامه‌ریزی، سوالات و مسائل


«شرکت آزمایی» عنوان کتابی است نوشته گوردون بینگ که توسط امیر پوریانسب، مسعود غلامزاده لداری و سحر پژنگ ترجمه و با همکاری انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شده است.
از دیدگاه مولف، این کتاب برای افرادی نوشته شده است که درصدد مطالعه یک واحد تجاری یا بخشی از یک واحد تجاری هستند. علاوه بر این کتاب «شرکت آزمایی» مبنایی است برای کسانی که می‌خواهند چک‌لیست‌های خاص صنعت خود را تدوین کنند و در مرحله بعد برای مدیران اجرایی، فعالان اعطای وام، سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر، ارزیاب‌ها، وکلا، دانش‌پژوهان علوم کسب و کار و تهیه‌کنندگان امیدنامه عرضه خصوصی مفید خواهد بود. بیشتر موضوعات این کتاب در قالب سوالات مطرح شده است.«شرکت آزمایی» در ۵۰ فصل تدوین شده که برخی از آنها عبارتند از: اطلاعات پایه، اطلاعات مهم مقدماتی، مسائل و زنگ‌خطرهای کلیدی اولیه، اعضای هیات مدیره و رکن راهبری شرکتی، رقابت، تبلیغات، تولید، خرید و برون‌سپاری، جبران خدمات و مزایای کارکنان، طرح‌های بازنشستگی، فرهنگ سازمانی، بودجه‌ها، طرح‌ریزی، املاک و مستغلات و...این کتاب در ۱۷۳ صفحه با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات ترمه منتشر شده است.