گروه بورس- بازار آتی در معاملات روزگذشته با چرخشی ناگهانی پایان هفته خوشی را برای معامله‌گران این بازار رقم زد.

به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای معاملات دیروز بازار نقدی، معامله‌گران همچنان در فضای کاهش قیمت‌ها بودند که انتشار خبر افزایش نرخ مرجع دلار از سوی بانک مرکزی، به یکباره موجی از صف‌های خرید را در نمادهای مختلف ایجاد کرد. حرکت ملی مس، گل‌گهر و سایر شرکت‌های پتروشیمی تا اندازه‌ای گسترده شد که به شرکت‌هایی نظیر «غدیر» و «فولاد» نیز رسید.
در همین راستا با رسیدن زمزمه خبرهای خوش بازار نقدی به آتی، صف‌های فروش این بار ذوب شد و جای خود را به صف‌های خرید داد تا یک بار دیگر خریداران، امیدوارتر به صف‌های خرید بپیوندند. براین اساس بازار آتی که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تنها شاهد معامله 6 قرارداد بود دیروز در کنار تشکیل صف‌های خرید و فروش، شاهد رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات نیز بود. این در حالی است که دامنه صف‌های خرید در بازار آتی روزگذشته، «خساپا»، «اخابر»، «فولاد» و «وغدیر» را در کنار «فملی» شامل
می‌شد.
بر این اساس دیروز «فملی» تیر و شهریور به ترتیب شاهد 17 و 68 قرارداد معامله شده بودند که رشد 4 درصدی را برای این نمادها به همراه آورد. «فملی» تیرماه 600 ریال و «فملی» شهریور 639 ریال افزایش قیمت داشتند و با صف خرید در قیمت‌های تسویه 15 هزار و 365 ریال و 16 هزار و 514 ریال کار خود پایان دادند. در کنار «فملی»، نماد «فولاد» با 26 قرارداد معامله شده در نوسان 4 درصد، «وغدیر» شهریور با 38 قرارداد معامله شده و رشد 190 ریالی قیمت تسویه و «خساپا» تیرماه با 80 ریال افزایش قیمت دیگر نمادهای معامله شده بازار بودند که در روزی رویایی شاهد نوسانات مثبت بودند.
در همین حال «شخارک» و «اخابر» تیر و شهریور در کنار «فولاد» تیرماه از نمادهای پربیننده‌ای بودند که سفارش‌های گسترده خریداران نتوانست فروشندگان را برای فروش وسوسه کند.
در پایان معاملات دیروز 156 قرارداد به ارزش 7 میلیارد و 579 میلیون و 257 هزار ریال از سوی معامله‌گران در بازار آتی داد و ستد شد.