گروه بنگاه‌ها - شرکت تایدواتر خاورمیانه موفق شد نصب ساختار فوقانی سکوی FX میدان نفتی فروزان به وزن ۲۳۰ تن را با استفاده از تجهیزات و نیروی متخصص داخلی خود به پایان برساند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه، نصب ساختار فوقانی سکوی FX میدان نفتی فروزان که بر عهده شرکت تایدواتر خاورمیانه گذاشته شده بود با استفاده از شناور جرثقیل دار اروندتاید ۱۰۰۰ با موفقیت به پایان رسید.

بنابر این گزارش وزن این سازه نفتی ۲۳۰ تن بود که در مدت ۵ ساعت در منطقه نفتی و در سکوی مورد نظر نصب شد.

این در حالی است که به منظور نصب این سازه سنگین شناور جرثقیل دار اروند تاید از بندر امام خمینی (ره) به منطقه نفتی فروزان یدک شده و سازه مورد نظر را که در کشور امارات ساخته شده بود، در جای خود نصب کرد.

ارزش این عملیات نفتی ۱۰۸ هزار دلار برآورد شده است که تماما توسط متخصصان داخلی کشورمان در شرکت تایدواتر به انجام رسید.

شرکت تایدواتر خاورمیانه به عنوان اولین شرکت ایرانی، اخیرا با در اختیار گرفتن تجهیزات پیشرفته در بخش دریایی از جمله خرید شناور جرثقیل دار یک هزار تنی که یکی از بزرگ‌ترین شناورهای جرثقیل دار در منطقه خاورمیانه است، خرید دو فروند شناور کاتاماران خدمات رسان پیشرفته از بلژیک و دیگر تجهیزات فنی مورد نیاز، توانایی کامل خدمات رسانی به سکوهای نفتی، نصب سازه‌های مختلف در میادین نفتی و انجام عملیات سالویج در کل منطقه خلیج فارس را داراست.

تعدیل سود هر سهم شرکت تایدواتر به ۳۵۱ ریال

اصلاح هزینه‌های تعمیر و نگهداری جرثقیل «لیبهر» به مبلغ ۶ میلیارد ریال موجب شد شرکت تایدواتر خاورمیانه فراتر از پیش‌بینی، سود محقق کند.

شرکت تایدواتر خاورمیانه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۹ را با سرمایه ۲۱۶ میلیارد ریال در اسفندماه ۸۸ مبلغ ۷۲۷ ریال و با سرمایه ۶۲۸میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در خرداد ۸۹ مبلغ ۱۶۴ ریال اعلام کرد و در مردادماه آن را تا مبلغ ۱۹۱ ریال افزایش داد ولی تعدیل اصلی در آذر، بهمن و اسفندماه ۸۹ اعلام شد که مبلغ ۳۲۷ ریال بود و در فروردین سال ۹۰ نیز بر همان مبلغ تاکید شد اما مطابق اطلاعات حسابرسی نشده شرکت توانست به ازای هر سهم مبلغ ۳۵۱ ریال محقق کند.

شرکت تایدواتر خاورمیانه عمده دلیل این رشد سود را اصلاح هزینه‌های تعمیر و نگهداری جرثقیل «لیبهر» به مبلغ ۶ میلیارد ریال اعلام کرده است.

براساس این گزارش شرکت تایدواتر برای سال مالی یاد شده مبلغ ۳ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات کسب کرد که با کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته از آن، مبلغ ۳۶۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال سود ناخالص نصیب شرکت شده است.

این در حالی است که با کسر هزینه‌های عمومی، اداری و افزودن سایر درآمدهای عملیاتی، مبلغ ۳۶۲ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال سود عملیاتی کسب کرد و پس از کسر هزینه‌های مالی و مالیات مبلغ ۲۲۰ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال سود خالص محقق کرد.

بنابراین گزارش هزینه مالی محقق شده نسبت به هزینه مالی مندرج در آخرین پیش‌بینی سود سال ۱۳۸۹ تغییرات قابل توجهی داشته که شرکت دلیل آن را اعلام نکرده است.

همچنین با افزودن سود خالص به سود انباشته ابتدای دوره مبلغ ۵۷۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال سود قابل تخصیص در حساب‌های شرکت تایدواتر خاورمیانه منظور شد و به ازای هر سهم ۳۵۱ ریال کنار گذاشته شد. شایان ذکر است سود هر سهم تلفیقی گروه نیز مبلغ ۳۶۳ ریال محقق شده است.