درک سهام

کتاب «درک سهام» نوشته «مایکل سین‌ سیر» ترجمه محسن مام بیگی از سوی انتشارات کیومرث چاپ و منتشر شد. مترجم این کتاب که عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رودهن است، کتاب حاضر را به عنوان یک راهنمای جامع و ضروری سرمایه‌گذاری در بازار سهام ترجمه کرده است.

از دیدگاه وی، این کتاب با زبانی ساده و قابل درک برای همگان نوشته شده و بخش‌های زیادی از آن را می‌توان با کمی دانش و آگاهی از بورس اوراق بهادار، حسابداری و اقتصاد، درک کرد.

مترجم همچنین کتاب را به عنوان یک منبع کمک درسی به دانشجویان حسابداری، مالی و اقتصاد توصیه کرده است.

مولف در پیشگفتار کتاب گفته است: پیش از این، هزاران کتاب درباره بورس سهام نگاشته شده که بسیاری از آنها فنی و کسل‌کننده هستند، به همین علت تصمیم گرفتم کتابی درباره بازار سهام بنویسم که سرگرم‌کننده، آسان و آموزنده باشد.

وی به خوانندگان کتاب توصیه کرده است: «اگر می‌خواهید به سرعت، بازار سهام را یاد بگیرید تمام این کتاب را بخوانید.»

مولف همچنین در پیشگفتار گفته است: متاسفانه اگر در بازی سرمایه‌گذاری در بازار سهام مهارت نداشته باشید، احتمال باختن شما بسیار زیاد خواهد بود. یکی از اهداف این کتاب آن است که نحوه کار و فعالیت این بازار را به شما بیاموزم تا خود تصمیم بگیرید سرمایه‌گذاری کنید یا خیر.

«درک سهام» شامل ۴ بخش و ۱۶ فصل است.

در بخش نخست کتاب، مفاهیم اولیه بازار سهام شامل سهم، شاخص، انواع بازارها و... تشریح شده است.

بخش دوم کتاب، چند استراتژی سرمایه‌گذاری با هدف کسب سود را مورد بحث و تحلیل قرار داده است.

خواننده در بخش سوم کتاب با تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی آشنا می‌شود و می‌آموزد که با استفاده از تحلیل‌های احساسی و روانشناسی، جهت حرکت بازار را پیش‌بینی کند.

بخش پایانی کتاب نیز به مواردی چون ارزش پول یک کشور، تورم، شاخص‌های اقتصادی، نرخ بیکاری و غیره پرداخته و اشتباهات سرمایه‌گذاران نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

همچنین این بخش نظرات شخصی مولف درباره سرمایه‌گذاری در بازار سهام را تشریح کرده است.

«درک سهام» در ۲۶۰ صفحه با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات کیومرث منتشر شده است.