گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس روز کاری گذشته را بدون اتفاق خاصی سپری کرد و تنها خبر مهم این بازار، تشکیل صف خرید برای سهام سرمایه‌گذاری خوارزمی بود.

در این روز صف خریدی معادل ۳۰۰ هزار سهم برای سهام سرمایه‌گذاری خوارزمی تشکیل شد و در پی آن، هر سهم این شرکت رشد قیمتی معادل ۵۸/۲ درصد را تجربه کرد و در پایان معاملات به نرخ یک هزار و ۸۷۲ ریال رسید.
همچنین دیروز نمادهای معاملاتی مرجان‌کار، همراه اول و تجارت الکترونیک پارسیان نیز شاهد رشد قیمت سهام خود بودند، به طوری که هرکدام از نمادهای مزبور به ترتیب 77/4، 20/1 و 21/1 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.
این در حالی است که ۱۸ نماد معاملاتی از جمله نمادهای آ.س.پ، بانک دی، پتروشیمی زاگرس، روان فن‌آوا و باغمیشه با افت قیمت سهام مواجه شدند.
همچنین در این بازار تمامی امتیازات تسهیلات بانک مسکن نیز با افت قیمت به کار خود پایان دادند.
بر این اساس گواهی تسهیلات دوره آبان‌ماه بیشترین کاهش نرخ را در میان دیگر گواهی‌های این بانک تجربه کرد، به طوری که هر ورقه آن با ۹۷/۱ درصد کاهش به قیمت ۷۶۹ هزار و ۹۰۱ ریال رسید.
ارزش کل معاملات بازار فرابورس در روز گذشته به رقم 127 میلیارد و 301 میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از معامله 12 میلیون سهم در میان 4هزار و 535 نفر سهامدار بود.
در این بازار نماد معاملاتی پتروشیمی زاگرس با جابه‌جایی ۶/۱ میلیون سهم، ارزشی معادل ۲۱ میلیارد ریال کسب کرد و بدین ترتیب به عنوان باارزش‌ترین نماد دیروز شناخته شد. این در حالی است که شرکت‌های سبحان‌دارو، عمران و توسعه شاهد و روان فن‌آور عنوان کم ارزش‌ترین نمادهای دیروز را کسب کردند؛ به طوری که هرکدام از آنها تنها ۲۷، ۲۴ و ۳۰ میلیون ریال روانه بازار کردند.
از سوی دیگر روزگذشته در بازار پایه فرابورس دو شرکت سرمایه‌‌گذاری توسعه شمال و بانک تات شاهد معامله سهام خود بودند. در این روز هر سهم «تات» با 52/2درصد افزایش به قیمت دوهزار و 397 ریال رسید و بیش از دومیلیون و 500 هزار سهم این شرکت ارزشی معادل 6میلیارد و 104 میلیون ریال کسب کرد. همچنین در این روز 30 هزار و 100 برگه از سهام «وشمال» به ارزش 54 میلیون و 200 هزار ریال خرید و فروش شد. میانگین قیمت هر سهم «وشمال» در بازار دیروز یک هزار و 801 ریال بود.