گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس از فعالیت عادی در این مجتمع خبر داد.

بهمن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بروز حادثه و آتش‌سوزی بزرگ‌ ترین واحد تولید اوره و آمونیاک کشور گفت: مشکل کوچکی در یکی از مخازن آمونیاک این شرکت به وجود آمده بود که با حضور تیم فنی در حال برطرف شدن است. وی تصریح کرد: این مساله به عنوان یک مشکل فنی عادی و معمولی در تمامی مجتمع‌های مشابه محسوب می‌شود و هیچ‌گونه تاثیری نیز بر عملیات تولید واحدهای آمونیاک و اوره فازهای یک و دو این شرکت نداشته است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس افزود: در حال حاضر همه واحدها به طور نرمال و با ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال تولید هستند و از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی برای سهامداران وجود ندارد.

افزایش سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومانی

زمانی در ادامه با اعلام خبر اعمال افزایش سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومانی این شرکت در سال آینده گفت: سال قبل سرمایه پتروشیمی پردیس تا ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در صورت موافقت هیات مدیره دوباره سرمایه این شرکت برای سال آینده به میزان ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: این افزایش سرمایه که از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران صورت می‌گیرد، به منظور توسعه فاز سوم طرح‌های این شرکت اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس یادآور شد: در حال حاضر برخی از قراردادها برای توسعه این فاز با اسنمی کربن هلند و چند شرکت داخلی منعقد شده و در حال انعقاد است.دیروز به دنبال انتشار خبر مربوط به پارگی مخزن آمونیاک پتروشیمی پردیس به اندازه یک اینچ بر روی سقف آن در یکی از خبرگزاری‌ها، سهام این شرکت با کاهش حداکثری قیمت مواجه شد.مسوولان پتروشیمی پردیس با تکذیب این خبر به سهامداران اطمینان دادند که مشکل جدی رخ نداده اما سهامداران، به دلیل احتمال گسترش این حادثه اقدام به عرضه سهام خود کردند.