گروه بنگاه‌ها- شرکت شاهد فروش سال مالی منتهی به پایان خردادماه ۹۱ را با ۵۰ درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. به گزارش بورس و اوراق بهادار پیش‌بینی بهای تمام شده کالای فروش‌رفته این شرکت نیز با کاهش ۵۰ درصدی همراه است. بر همین اساس سود ناخالص شرکت برای سال مالی مزبور با کاهش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال و سود عملیاتی با کاهش ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

«ثشاهد» سود هر سهم پس از کسر مالیات را ۴۰۲ ریال اعلام کرده است. این پیش‌بینی در تاریخ ۲۵ خردادماه ۹۰ با سرمایه یک‌هزار و ۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال، مبلغ ۷۳۲ ریال و در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۰ مبلغ ۷۲۲ ریال اعلام شده بود که دلیل تعدیل اخیر افزایش سرمایه عنوان شده است.

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ ۱۷ مردادماه ۹۰ سرمایه شرکت به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۶ میلیارد و ۶۳۲میلیون ریال معادل مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافته است. شرکت اعلام کرده با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۰ سود عملکرد این سال براساس سرمایه قبلی توزیع خواهد شد.

سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۰ مبلغ ۷۹۳ ریال پیش‌بینی شده است. شرکت این رقم را در تاریخ‌های ۸ آبان‌ماه و ۲۹ دی‌ماه ۸۹ و همچنین ۳۱ فروردین‌ماه سال‌جاری مبلغ ۹۸۵ ریال اعلام کرده بود.