سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری با نام صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بانک گردشگری را صادر کرد.

کارشناس مسوول مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: وجوه اهدا شده از سوی سرمایه‌گذاران نیکوکار، صرف تامین هزینه‌های حق بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیل درمان معلولین ذهنی و جسمی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور خواهد شد. فرح‌آبادی افزود: مدیر این صندوق شرکت کارگزاری آگاه، مدیر اجرای این صندوق سازمان بهزیستی کشور، ضامن نقدشوندگی و مدیر ثبت آن بانک گردشگری، متولی این صندوق موسسه حسابرسی بهراد مشار و حسابرس آن موسسه حسابرسی آزمودگان است. وی افزود: هر شخص نیکوکار می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این صندوق، به سه روش در این امر خیرخواهانه شرکت کند. در روش اول سرمایه‌گذار نیکوکار، اصل و در نتیجه تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام سازمان بهزیستی صادر و به شخص نیکوکار لوح تقدیر اعطاء می‌شود.

فرح آبادی ادامه داد: در روش دوم، سرمایه‌گذار نیکوکار تمام منافع حاصل از سرمایه‌گذاری خود در صندوق را به امور نیکوکارانه اختصاص می‌دهد. در این صورت گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌ شود. وی اضافه کرد: در سومین روش، سرمایه‌گذار نیکوکار بخشی از منافع سرمایه‌گذاری خود در صندوق را (که سالانه بیش از حداکثر نرخ سود علی‌الحساب سپرده پنج ساله در سیستم بانکی کشور نخواهد بود)، به خود اختصاص داده و در صورتی‌ که سرمایه‌گذاری وی در صندوق، منافعی بیشتر به دست آید، بقیه منافع را به امور نیکوکارانه صندوق اختصاص می‌دهد. در این صورت نیز گواهی سرمایه‌گذاری به‌نام شخص نیکوکار صادر می‌شود.