گروه بنگاه‌ها- شرکت سیمان فارس طی نامه‌ای به درج مطلبی تحت عنوان «انتشار عملکرد ۱۱ شرکت سیمانی» اشاره کرده که از آن بحث نامعلوم بودن پیش‌بینی درآمد شرکت سیمان فارس را برداشت کرده است. متن نامه به شرح ذیل است:

احتراما، در مورخ ۱۸/۵/۱۳۹۰ در صفحه ۱۰ آن جریده محترم مطلبی تحت عنوان «انتشار عملکرد ۱۱ شرکت سیمانی» به چاپ رسیده که در آن بحث نامعلوم بودن پیش‌بینی درآمد شرکت سیمان فارس به میان آمده است. از آنجایی که طی دو نوبت پیش‌بینی درآمد شرکت سیمان فارس که به تایید حسابرسان مستقل شرکت رسیده و اولین آن در تاریخ ۲۵/۱۲/۸۹ به میزان ۱۱۷۱ ریال و دومین در تاریخ ۱۵/۵/۹۰ به میزان ۱۹۱۰ ریال رشدی معادل ۶۲درصد را نشان می‌دهد، اما متاسفانه آن روزنامه محترم گزارش غیرحسابرسی شده و حسابرسی شده نوبت دوم را ملاک پیش‌بینی درآمد درج نموده و بدینوسیله برای سهامداران این شرکت ایجاد ابهام نموده است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به اصلاح مطلب براساس گزارش مورد تایید سازمان بورس و درج آن در همان صفحه روزنامه اقدام و منبعد انتشار هرگونه خبر مربوط به این شرکت در خصوص بورس را با امور سهام شرکت هماهنگ فرمایید.

توضیح دنیای‌اقتصاد

در متن خبر که به استناد از اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ نهم مردادماه ۹۰ تنظیم شده، «دلایل تعدیل» پیش‌بینی درآمد هر سهم سیمان فارس نامعلوم اعلام شده است و نه پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت. این موضوع از بند (۲) توضیحات مربوط به پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۰ همان‌ اطلاعیه استخراج شده است.

در این بند آمده است که «پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰ سیمان فارس در تاریخ هشتم اسفندماه ۸۹ مبلغ یک هزار و ۳۴۷ ریال، در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۸۹ (حسابرسی شده) مبلغ یک هزار و ۱۷۱ ریال و در تاریخ ۲۱ تیرماه (حسابرسی نشده) مبلغ دو هزار و ۱۹۲ ریال اعلام شده که دلایل تعدیل را اعلام نکرده است.»

این شرکت پس از اعلام افزایش نرخ فروش محصولات، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را مبلغ دو هزار و ۱۹۲ ریال اعلام کرده اما نظر حسابرسی که به بورس اعلام شده بر رقم یک‌هزار و ۹۱۰ ریال است.

براساس ضوابط سازمان بورس اوراق بهادار برای مقایسه پیش‌بینی درآمد هر سهم پس از تعدیل رقم یک‌هزار و ۱۷۱ ریال است یعنی رقم حسابرسی شده صحیح است و نه دو هزار و ۱۹۲ ریال که بدینوسیله اصلاح می‌شود.