گروه بنگاه‌‌ها- شرکت‌‌های معدنی دماوند و قند ثابت خراسان در خصوص پیش‌بینی درآمد هر سهم خود اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کردند. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «کدما» طی نامه‌ای اعلام کرده است که هیچ‌گونه تغییری در مفروضات و پیش‌بینی اولیه ارائه شده در شرکت برای سال مالی ۹۰ وجود ندارد. همچنین به‌رغم پیگیری‌های انجام شده، فروش کارخانه اسیدبوریک و به تبع آن سود غیرعملیاتی حاصله تا تاریخ ۲۸ شهریورماه ۹۰ محقق نشده است.

به همین دلیل، شرکت برای جلوگیری از هرگونه شایعات و جوسازی‌های کاذب در بازار و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت سهام به انتشار چنین اطلاعیه‌ای اقدام کرده است.

علاوه بر این، شرکت قند ثابت خراسان عنوان کرده است که در مقطع زمانی فعلی اطلاعات افشا ‌نشده‌ای که تاثیر بر قیمت سهام این شرکت داشته باشد، ندارد. پیش‌بینی سود اعلام شده قبلی (هر سهم ۳۳۵ ریال) کماکان به قوت خود باقی است و هرگونه تغییر در آن در آینده اعلام خواهد شد.

مطابق اظهارات شرکت در این نامه میزان تولید قند

۱۹ هزار و ۴۶۷ تن، شکر چهار هزار و ۱۴۸ تن، تفاله خشک هشت هزار و ۵۰۰ تن، تصفیه شکر و آفینه ۱۵ هزار تن بوده است و پیش‌بینی مبلغ فروش نیز ۱۵۸ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال است.