گروه بنگاه‌ها- نزدیک به ۸ هزار دستگاه انواع تراکتور در بزرگ‌ترین واحد تولید‌کننده ماشین‌آلات کشاورزی تولید و به بازار عرضه شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: این تعداد تراکتور در نیمه نخست امسال در مجموعه‌های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز، کردستان و ارومیه تولید شده است.

مهندس ابوالفتح ابراهیمی افزود: از تعداد یاد‌شده ۷ هزارو ۵۱۹ دستگاه در تراکتورسازی تبریز و بقیه در تراکتورسازی‌های ارومیه و کردستان از خط تولید خارج شده اند.

وی اضافه کرد: ارقام تولیدی در گروه تراکتورسازان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در این مجموعه‌ها بیش از ۱۲ نوع محصول عمده تولید می‌شود، گفت: این محصولات شامل تراکتورهای MF۲۸۵ ،MF۳۹۹، ITM ۲۹۹ ، ITM۸۰۰در دو نوع تک و دو دیفرانسیل، ITM۲۴۰، ITM۱۰۵۰و تراکتورهای باغی در ۳ نوع است.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در مورد برنامه تولیدی مجموعه تحت مدیریتش نیز گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته که بر حسب نیاز بازار و تقاضای کشاورزان صورت گرفته امسال ۲۶ هزار دستگاه از انواع محصولات یاد شده در گروه صنعتی تراکتورسازان تولید خواهد شد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده ادوات کشاورزی با ۱۲ شرکت اقماری که ۷ شرکت در تبریز و در خود تراکتورسازی مستقر بوده و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه و ۳ خط تولید نیز در کشورهای ونزوئلا، اوگاندا و تاجیکستان فعال است.