گروه بورس- هدیه لطفی: با عرضه چهار و نیم میلیون سهم معادل 5/1درصد سهام شرکت بورس، رقابت میان کارگزاران برای خرید آن بالا گرفت و به روز شنبه موکول شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته بلوک ۵/۱ درصدی از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران متعلق به کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران به قیمت پایه هر سهم ۵۷۵۰ ریال در بازار سوم فرابورس عرضه شد که پس از رسیدن قیمت هر سهم به نرخ ۷۹۴۶ ریال ادامه این رقابت برای تصاحب بلوک مزبور به شنبه کشیده شد.
پایان خوش هفته
از سوی دیگر، بازار فرابورس آخرین روز کاری هفته را با معاملات ۴۵ میلیون سهم به ارزش ۵/۴۷۲ میلیارد ریال سپری کرد، که این رقم در مقایسه با معاملات روز ماقبل رشدی در حدود ۷۰ درصد را تجربه کرد.
روز گذشته همراه اول با دادوستد 3/5 میلیون سهم به نرخ هر سهم 50 هزار و 52 ریال، معاملات قابل توجهی را رقم زد به طوری که ارزش معاملات این نماد به بیش از 270 میلیارد ریال رسید که این رقم مربوط به جابه‌جایی بلوکی سهام «همراه» بود.
روز گذشته تعداد ۴/۵ میلیون سهم مزبور به صورت بلوکی در نرخ ۵۰۰۵۰ ریال جابه‌جا شد.
همچنین روز گذشته نمادهای معاملاتی باغمیشه، میدکو، بانک ایران‌زمین و سرمایه‌گذاری خوارزمی هر کدام به ترتیب با دادوستد 8/7، 3/7، 7/6 و 5/5 میلیون سهم به عنوان پرمعامله‌ترین نمادهای دیروز شناخته شدند. در همین راستا روز گذشته از 52 نماد معامله شده در بازار تعداد 26 نماد با کاهش قیمت، 16 نماد با افزایش و بقیه بدون تغییر نرخ به کار خود پایان دادند.
در این راستا می‌توان به کاهش نرخ نمادهای پتروشیمی ممسنی، روان فن‌آور، افرانت، فن‌آوا و فولاد آلیاژی یزد اشاره کرد.
این در حالی است که نماد معاملاتی عمران و توسعه شاهد با ثبت 96/4 درصد رشد به ازای هر سهم، بیشترین افزایش نرخ را تجربه کرد و در رقم 2897 ریال متوقف شد. مرجان کار، لیزینگ ایرانیان، سیمان سبزوار و سرمایه‌گذاری خوارزمی دیگر نمادهای مثبت دیروز بودند.
در بازار پایه نیز نمادهای بانک تات، پتروشیمی لردگان، فن‌آوا، پتروشیمی ممسنی، بیمه نوین و حق‌تقدم آن معامله شدند که همگی با افت نرخ به کار خود پایان دادند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق ۹ شرکت ماهان، نفت، امید، سامان، توسعه، بانک کشاورزی، نارنجستان، مسکن مهر خرید و فروش شدند. در جزئیات این مبادلات می‌توان به جابه‌جایی ۴۰ هزار و ۷۳۰ برگه از اوراق مشارکت نارنجستان، ۱۶ هزار و ۷۹۰ برگه از اوراق مشارکت مسکن مهر و ۱۰ هزار و ۴۵۰ برگه از اوراق اجاره امید اشاره کرد.
انجام نقل و انتقال سهام «بورس» از طریق کارگزاران
به گزارش سنا، مدیر امور مالی بورس اوراق بهادار تهران در رابطه با درج نماد «بورس» در بازار پایه فرابورس گفت: با توجه به درج نماد شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در بازار پایه فرابورس ایران، گواهی سپرده سهام قابل معامله در بازار پایه، آماده توزیع است. حدادی تاکید کرد: با توجه به درج نماد بورس اوراق بهادار تهران در بازار پایه فرابورس، معاملات سهام این شرکت باید از طریق شرکت‌های کارگزاری صورت گیرد، همچنین با صدور گواهی سپرده سهام، اوراق سهام قبلی از درجه اعتبار ساقط است. وی ادامه داد: از کلیه سهامداران تقاضا می‌شود برای دریافت برگه گواهی سپرده سهام از روز سه شنبه با در دست داشتن اصل برگ سهم قبلی و مدارک شناسایی معتبر (شناسنامه یا کارت ملی) به امور سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران مراجعه کنند.