گروه بورس- اعظم شریفی: ارزش معاملات روز گذشته فرابورس در حالی به 364 میلیارد ریال افزایش یافت که 142 میلیارد ریال از این مبلغ به معامله بلوکی پتروشیمی پردیس اختصاص داشت. به گزارش خبرنگار ما، در بازار دیروز فرابورس 32 میلیون و 144 هزار سهم به ارزش 364 میلیارد ریال دادوستد شد که دادوستد 2/5 میلیون سهمی پتروشیمی پردیس (که 5/4 میلیون سهم آن به جابه‌جایی یک بلوک اختصاص داشت) به ارزش 142 میلیارد ریال نقش اساسی در ثبت این رقم ایفا کرد.

در همین حال، همراه اول بعد از توقف یک روزه به تابلوی فرابورس بازگشت تا با جابه‌جایی ۶/۱ میلیون سهمی، معادل ۸۱ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال ارزش معامله را ثبت کند. همراه اول با بازگشایی نماد پس از تعدیل مثبت سود هر سهم، معاملات پرحجمی داشت که به رشد ۸۰ ریالی قیمت هر سهم «همراه» منجر شد تا این نماد در قیمت ۵۰ هزار و ۶۳ ریال بسته شود. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری خوارزمی و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با جابه‌جایی هر کدام بیش از ۵/۵ میلیون سهم در بازار اول بیشترین حجم معاملات را داشتند. کمترین حجم معاملات را شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بازار پایه با خرید و فروش ۲ هزار سهم داشت. شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور در بازار اول با رشد ۳/۴ درصدی و حق‌تقدم بیمه نوین با کاهش ۴/۹ درصدی به ترتیب بیشترین و کمترین رشد قیمت را در بازارهای فرابورس از آن خود کردند. در بازار دیروز بانک سرمایه، باغمیشه، «ثشرق» و فن‌آوا از سهام مورد توجه بازار بودند که در کنار معاملات پرحجم، شاهد نوسانات قیمتی در طول ساعت معاملات بودند. به طوری که «سرمایه» با نوسان منفی ۷۶/۱ درصد، «ثباغ» با نوسان منفی ۰۵/۰ درصدی روبه‌رو شدند. فن‌آوا بعد از جابه‌جایی ۳/۲ میلیون سهم و تجربه افت ۲۲ ریالی به قیمت ۲۰۱۷ ریال و «ثشرق» نیز با افت ۷۴/۱ درصدی و معامله ۲/۳ میلیون سهمی در قیمت ۱۹۲۱ ریال بسته شدند. فولاد آلیاژی یزد از دیگر سهام مورد توجه بازار دیروز فرابورس بود که در لحظاتی با نوسان مثبت ۵ درصدی روبه‌رو بود، اما در پایان با معامله ۸۸۱ هزار سهمی و با نوسان مثبت ۲/۲ درصدی در قیمت ۲۵۶۷ ریال بسته شد. بیمه دی نیز با ۷۵۰ هزار سهم معامله و افزایش ۵ ریالی قیمت در نرخ ۱۲۳۱ ریال به کار خود پایان داد. در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین ارزش معاملات به ارزش ۲۵ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را اوراق مشارکت نارنجستان داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۱۲ هزار و۷۹۰ برگه اجاره سامان، ۱۱هزار و ۳۸۰ برگه سپرده ۲ کشاورزی، ۷ هزار و ۱۲۰برگه اوراق اجاره امید، ۶ هزار و ۷۳۰ برگه اجاره ماهان۲، ۲ هزار و ۱۲۰ برگه اوراق مشارکت مسکن مهر و یک هزار و ۸۴۰ برگه مشارکت نفت فصلی به قیمت هر برگه حدود یک میلیون ریال بود.
ادامه رقابت بلوک شرکت بورس
در ادامه چهارمین روز رقابت تنگاتنگ برای تصاحب بلوک ۵/۱درصدی سهام شرکت بورس میان کارگزاران پس از رسیدن نرخ هر سهم به ۱۰۱۴۰ ریال، همچنان این رقابت ادامه یافت تا سرنوشت آن به امروز موکول شود.