گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس در معاملات روز گذشته به طور کامل تحت تاثیر معاملات گروه ساختمانی قرار داشت به نحوی که از ۵۱ میلیون سهم دادوستد شده در این بازار ۲/۳۲ میلیون سهم به گروه ساختمانی اختصاص داشت که در این بین سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران قابل توجه بود. به گزارش خبرنگار ما، در کنار گروه ساختمانی که معاملات پرحجمی را در نوسان مثبت تجربه کردند، معاملات ۲/۷ میلیون سهمی ذوب‌آهن در قیمتی کمتر از عرضه اولیه در نوسان منفی و جابه‌جایی ۳ میلیون سهم میدکو از دیگر تحرکات قابل توجه بازار دیروز فرابورس بود. در بازار دیروز همچنین دو نماد کوچک فولاد آلیاژی یزد و افرانت مورد توجه سهامداران قرار داشتند که با صف خرید همراه شدند.در همین حال در کنار ذوب‌آهن که بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز به خود اختصاص داد، نمادهای بانک ایران‌زمین نوسان منفی ۱/۳ و بانک سرمایه نوسان منفی ۵/۳ درصد را شاهد بودند. بانک دی نیز دیگر بانک منفی دیروز بود که با افت ۴۵ ریالی به کار خود پایان داد تا گروه بانکی فرابورس روزی یکدست منفی را تجربه کنند.در بازار دیروز نماد معاملاتی کویر‌تایر، به منظور برگزاری مجامع عمومی فوق‌العاده‌ و عادی، سوم اسفند متوقف شد.همچنین دیروز نماد معاملاتی مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن به همراه روان فن‌آور به دلیل تعدیل در اطلاعات پیش‌بینی متوقف شدند.

از سوی دیگر، نماد معاملاتی ارتباطات سیار ایران، پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، با محدودیت دامنه نوسان تا سقف۵۰ درصد گشایش یافت.

«همراه» نیز شاهد معاملات ۵۷۳ هزار سهمی در نوسان‌های مثبت به ارزش ۲۸ میلیارد ریال بود تا با رشد ۴/۲ درصدی در قیمتی کمتر از ۴۹۰۰ تومان به کار خود خاتمه دهد.روز گذشته در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی ۳۳هزار و ۱۷۰ برگه داشت. همچنین قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز اندکی افزایش داشتند و در مرز ۷۷۰ هزار ریال مبادله شدند. در پایان معاملات دیروز، ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جایی ۵۱ میلیون برگه اوراق بهادار، به ۲۱۵ میلیارد ریال رسید.