مدیر محترم، ناظران و مسوولان فرابورس، پیشگیری نکردن از برخی اقدامات شرکت‌هایی چون سرمایه‌گذاری توسعه شمال، بیش از هر چیز به شرکت فرابورس که مورد اعتماد خریداران است لطمه خواهد زد و خریداران را نسبت به این بازار به خصوص در عرضه حق‌تقدم، بدبین خواهد کرد. زیرا در معاملات بورسی، مردم به ساز و کار و نظارت بورس اعتماد می‌کنند و به همین خاطر است که بی‌آنکه از محصولات، خدمات، شیوه مدیریت، توانایی و اعتبار مالی شرکتی اطلاع و ارتباط مستقیمی حاصل کنند، براساس اعتماد خود به سازمان بورس انجام معاملات را می‌پذیرند.

جای بسی شگفتی است که شرکت توسعه شمال با فروش بیش از ۴۷ میلیون حق‌تقدم، نقدینگی بسیاری را از جیب مردم و از جیب همین خریداران به خریداران جدید سرازیر کرد. دارندگان حق تقدم بی‌آنکه اختیاری داشته باشند باید سهام خود را با چند ریال (از صد ریال تا چهل ریال) در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه شمال قرار دهند تا به نیابت در قیمت‌های نازل بفروشد و بگویند دستتان درد نکند، پول و وقت اضافی داشتیم.

خواهشمندم قدری توجه و تامل کنید. آسیب معنوی در این معامله بسیار سنگین‌تر است، مغبون شدن و حس بی‌اعتمادی عمیق، محصول این فرآیند است. نگذارید، اعتماد به بازار سرمایه، آسیب ببیند.

قطع سیستم آنلاین در عرضه «پارسان»

عرضه اولیه سهام پارسان (نفت و گاز پارسیان) که در روز چهارشنبه ۲۶/۱۱/۹۰ انجام گرفت، نتوانست رضایت بسیاری از سهامداران را جلب کند.بنده به عنوان یک سهامدار جزء با توجه به اینکه تمام سایت‌های مشاوره مورد وثوق بورس تاکید بر این داشتند که این سهام با P/E کمتر از ۵ ارزنده بوده بنابراین خرید آن در قیمت‌های زیر ۷۰۰ تومان توجیه‌پذیر است، بسیاری از سهم‌هایم را که به واسطه خرید آنها ضرر کرده بودم، فروخته و آماده خرید «پارسان» شدم.من به دلیل دارا بودن کد آنلاین، تصمیم گرفتم خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهم.

مجوز خرید کاربران آنلاین را ۱۰ هزار سهم به ازای هر نفر اختصاص داده بودند که متاسفانه من به همراه یکی از دیگر بستگانم از طریق سیستم آنلاین، حتی ۱ سهم نتوانستیم خرید کنیم و پیغام خطای آنلاین نوشته بود قیمت حداکثر صفر‌ درصد بالاتر از قیمت خرید است، بنابراین در کل یک خرید هم انجام نشد. این در حالی است که یکی از کارگزاران گفته بود چون تعداد سهم زیاد است هر چقدر درخواست بدهید به شما سهم تعلق می‌گیرد، ولی متاسفانه از کل درخواست سهم فقط یک‌چهارم از میزان درخواست سهم را به ما اختصاص دادند.