گروه بورس- اعظم شریفی: بازار فرابورس روز گذشته در سایه معاملات پرحجم اوراق مشارکت رکوردشکن ظاهر شد.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد‌، ارزش معاملات دیروز فرابورس در حالی با جابه‌جایی ۷۳ میلیون اوراق بهادار از ۵۴۹ میلیارد ریال گذشت که سهم اوراق مشارکت از ارزش معاملات این روز فرابورس بیش از ۳۲۱ میلیارد ریال بود و امید و ماهان ۲ بیشترین ارزش را در اختیار داشتند.

بر این اساس در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی 129 هزار و 400 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب شامل 120 هزار و 90 برگه اجاره ماهان2، 40هزار و 100 برگه مشارکت توسعه، 20 هزار و900 برگه اجاره ماهان، 11 هزار و 160 برگه مشارکت نارنجستان، 5 هزار و 530 برگه اجاره سامان و 190 برگه مشارکت مسکن مهر به قیمت هر برگه یک میلیون ریال بود.
در همین حال، بازار دیروز فرابورس رونق چندانی در معاملات سهام شرکت‌ها نداشت؛ به طوری که پتروشیمی‌های زاگرس و مارون در نوسان‌های مثبت و منفی معاملات متعادلی را شاهد بودند و همراه اول نیز در آستانه مجمع سالانه همچنان بر مدار منفی معامله می‌شد.
اما دیروز میدکو نیز شاهد جابه‌جایی یک بلوک 50 میلیون سهمی به ارزش 113 میلیارد ریال بود که در روز کم‌رونق بازار سهام رقم خورد. همچنین کمترین حجم معاملات را شرکت سبحان دارو در بازار اول با خرید و فروش 196 سهم و نرخ 12 هزار و 202 ریال داشت. بیشترین افزایش قیمت را سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در بازار اول فرابورس ایران با افزایش 3/4 درصدی کسب کرد و بیشترین کاهش قیمت را نیز مهندسی صنعتی روان فن‌آور در بازار اول فرابورس با کاهش قیمت 1/4 درصدی در سیستم معاملاتی ثبت کرد.
از سوی دیگر قیمت اوراق تسهیلات مسکن تغییر قابل توجهی نداشت و این اوراق در مرز ۷۰ هزار تومان مبادله شد.