گروه بنگاه‌ها- ساحل عاج متقاضی راه‌اندازی خط تولید تراکتور ایرانی در این کشور شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر گفت: این تقاضا از طرف کشور ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با ارزیابی بازار و نیاز کشاورزان این کشور در صورت وجود توجیه اقتصادی، خط تولید تراکتور در ساحل عاج راه‌‌اندازی شود. ابوالفتح ابراهیمی افزود: برای کوتاه مدت نیز تراکتورسازی اعلام آمادگی کرد تا نیاز کشاورزان ساحل عاج را از طریق واحد مونتاژ و تولیدی تراکتورسازی ایران در سنگال تامین کند و طی امسال اولین محموله تراکتور ایرانی به این کشور ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود نیاز داخلی ساحل عاج سالانه ۳۰۰ دستگاه باشد، گفت: با توجه به محصولات کشاورزی این کشور، نیاز کشاورزان ساحل عاجی به ادوات کشاورزی در رنج تراکتورهای متوسط بین ۷۵ تا ۹۰ اسب بخار است.

ابراهیمی تاکید کرد: با توجه به تولید محصول کاکائو در ساحل عاج و تامین نیاز صنایع غذایی ایران از طریق این کشور تلاش می‌شود تا از طریق مبادله پایاپای نیز در تبادلات بین دو کشور تسریع به وجود آید.

سفیر ساحل عاج در ایران نیز با اشاره به موقعیت کشاورزی ساحل عاج گفت: با توجه به سنتی بودن کشاورزی، عدم استفاده از ادوات کشاورزی و همچنین وابستگی اقتصاد به کشاورزی تقاضای راه‌اندازی‌ خط تولید تراکتور ایرانی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفت.

عبدالله سیسه اظهار داشت: سالانه یک میلیون تن کاکائو در ساحل عاج بدون ادوات کشاورزی و به روش سنتی تولید می‌شود که اگر این صنعت مجهز به ادوات کشاورزی ایرانی شود، شاهد افزایش بیش از ۲ برابری تولید این محصول در کنار سایر تولیدات کشاورزی خواهیم بود.