گروه بورس - اوراق مشارکت نارنجستان با جابه‌جایی‌های سنگین خود، رشد معاملات فرابورس در اولین روز کاری هفته را رقم زد.
به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته بیش از ۱۲ میلیون برگه اوراق بهادار در بازارهای فرابورس دادوستد شد و ارزش کل معاملات به ۵/۴۶۹ میلیارد ریال رسید که حدود نیمی از این رقم از معاملات اوراق مشارکت نارنجستان محقق شد. در این روز اوراق مشارکت نارنجستان، معاملات سنگین ۲۱۹ میلیارد ریالی را به ثبت رساند که ۹۹ درصد از این رقم به صورت جابه‌جایی بلوکی بوده است.

همچنین در ابتدای ساعات کاری معاملات دیروز صف خرید امتیازات تسهیلات بانک مسکن همچنان پابرجا بود، اما در پایان معاملات با عرضه صف‌های مزبور، تمامی تسهیلات یادشده با رشد قیمتی در محدوده 4 تا 5 درصد روبه‌رو شدند و به میانگین نرخ 705 هزار ریال رسیدند.
توکاریل نیز دیگر نمادی بود که به دلیل عدم عرضه سهام با صف خرید مواجه شد و در پایان صف خرید ۱۵ میلیون سهمی را به ثبت رساند و به دنبال آن هر سهم مزبور با نوسان مثبت ۵ درصدی به قیمت پایانی ۳۰۵۲ ریال رسید.
در همین حال 15 نماد دیگر نیز با افزایش نرخ به کار خود پایان دادند که در این میان می‌توان به نمادهای افرانت، همراه اول، بانک سرمایه، همکاران سیستم، مرجان‌کار و بانک ایران زمین اشاره کرد.
در بازارهای ابزارهای نوین مالی نیز به جز اوراق مشارکت نارنجستان، ۸ نماد دیگر شاهد جابه‌جایی برگه‌های خود بودند که اوراق اجاره ماهان و مشارکت بوتان به ترتیب با خرید و فروش ۸/۵۱ و ۵۰ هزار برگه از اوراق در رتبه‌های برتر قرار گرفتند.
در بازار پایه نیز پتروشیمی دهدشت و بانک حکمت ایرانیان هر کدام با جابه‌جایی 300 و 132 هزار سهم در صدر معاملات قرار گرفتند.
همچنین در این بخش از بازار ۱۲۰ هزار سهم «بورس» به ارزش ۶۹۹ میلیون ریال و ۶۰ هزار سهم «فرابورس» به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و به صورت توافقی معامله شد.
درج نماد جدید
در همین حال شصت و یکمین نماد معاملاتی نیز در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج نام شد.به استناد تبصره «ب» ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه فرابورس، شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با نماد «تجار» در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شد.