سنا - مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه طی سال ۹۰ اطلاعات شرکت‌های بورسی و فرابورسی به صورت تجمیعی به اداره نظارت بر ناشران ارسال می‌شد، گفت: نخستین اولویت امسال، اصلاح ساختار این بخش است. امیرحمزه مالمیر گفت: به منظور نظارت و کنترل مناسب‌تر وضعیت شرکت‌ها، مدیریت نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس به دو اداره نظارت بر ناشران فرابورسی و ناشران بورسی تقسیم شده است. مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس خاطرنشان کرد: برای همین منظور از سامانه کدال استفاده بیشتری خواهیم کرد و امیدواریم از ظرفیت‌هایی که قانون در اختیار ما گذاشته است، بهتر استفاده کنیم تا اطلاعات شرکت‌ها با سرعت بیشتری به بازار منعکس شود که این امر موجب توقف کوتاه مدت‌تر نمادهای معاملاتی می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: ارتقای سامانه کدال از حیث گزارش‌های تجزیه و تحلیل و گزارشگری برای سهامداران و سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌های امسال اداره نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس است.

مالمیر با بیان اینکه هم‌اکنون چند نمونه گزارش تهیه شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از سامانه کدال گزارش‌های مختلفی را دریافت کنند، گفت: امیدواریم در سال ۹۱ بتوانیم گزارش‌های متنوع‌تر و مناسب‌تری را برای افرادی که می‌خواهند تحلیل بیشتری داشته باشند، تهیه کنیم.