زبان تخصصی حسابداری

«زبان تخصصی حسابداری» عنوان کتابی است که با کوشش خدیجه قاسمی و آرش سراجیان تهرانی تالیف و توسط انتشارات «کتاب‌فرشید» منتشر شده است.

مولفان با توجه به نیاز روزافزون جامعه به حسابداران کارآمد و آگاه به مطالب روز «حرفه» و نیز ضعف برخی از حسابداران در زمینه پژوهش و مطالعه منابع لاتین، کتابی با ساختار جدید در زمینه آموزش زبان تخصصی حسابداری تالیف کرده‌اند. همچنین دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی به عنوان درس «زبان تخصصی ۱ و ۲ از مخاطبان این کتاب به شمار می‌آیند.»

کتاب یاد شده مشتمل بر ۱۷ فصل و ۳ پیوست است که هر فصل شامل مطالب تخصصی، پرسش‌های چندگزینه‌ای و واژگان تخصصی است. همچنین پیوست‌ها شامل جداول تخصصی حسابداری، نمونه پرسش‌های کنکوری به همراه پاسخ‌های تشریحی و فرهنگ اصطلاحات است.

از مزایای این کتاب، ارائه فایل‌های صوتی تخصصی دروس است که همراه کتاب ارائه می‌شود. در این لوح فشرده، فایل‌های صوتی دروس، نمونه صورت‌های مالی انگلیسی، فرهنگ اصطلاحات تخصصی حسابداری، فیلم‌های آموزشی حسابداری و آخرین نمونه‌ سوالات آزمون CPA ارائه شده است.

غلامحسین دوانی حسابدار ارشد، این کتاب را به عنوان تلاش ارزنده‌ای در راستای کمک به توسعه زبان تخصصی حسابداری معرفی کرده است.

«زبان تخصصی حسابداری» در قطع وزیری، در ۱۵۲ صفحه و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه از سوی «کتاب فرشید» منتشر و در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کامل‌ترین مجموعه سوالات حسابداری صنعتی

«کامل‌ترین مجموعه سوالات حسابداری صنعتی» عنوان کتابی است که توسط اسماعیل علی‌نیا، وحید اسکو و منوچهر روستا تالیف شده است.این کتاب شامل مطالب زیر است:

۱. کامل‌ترین مجموعه سوالات چهار گزینه‌ای تالیفی با پاسخ تشریحی از حسابداری صنعتی (بهای تمام شده)

۲. سوالات کنکور کارشناسی ارشد حسابداری با پاسخ تشریحی (آزاد و سراسری)- شامل سوالات کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سال ۹۱

۳. مجموعه سوالات حسابداری صنعتی آزمون جامعه حسابداران رسمی ایران

مولفین سعی کردند مجموعه‌ای کامل از سوالات حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) را تدوین و در اختیار مخاطبین محترم قرار دهند.

این کتاب از سوی انتشارات فکر سبز با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.